מחוזי לוד- טיעונים לעונש ליונתן פדידה אשר נאשם בדריסתם למוות של יניב לוגסי ותומר ויינשטיין
(צילום: עידו ארז)

"אני ליאה, אני בת 14 ואין לי אבא בגללך", הטיחה הבוקר (חמישי) בתו של יניב לוגסי ביונתן פדידה, שדרס למוות לפני שנה וחצי את אביה ותומר וינשטין ז"ל סמוך למחלף הדרים בשרון. בית המשפט המחוזי בלוד שמע היום את עדויות בני משפחות הקורבנות במסגרת שלב הטיעונים לעונש לאחר שפדידה הורשע בחודש ינואר במסגרת עסקת טיעון בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ובעבירות נוספות. הפרקליטות מבקשת לגזור עליו עונש של 12 שנים.
התאונה אירעה ב-16 בדצמבר 2019. פדידה, בן 30 מאור עקיבא, נסע עם רכבו לעבודה כשפגע בוינשטין ולוגסי בכביש 5511 שבשרון. נטען כי הוא נהג תחת השפעת קנאביס ובגופו נמצא חומר פעיל בריכוז גבוה, כאשר במכונית הוא החזיק את הסם במשקל של 8.48 גרם. לפי כתב האישום המקורי, במהלך עקיפה במהירות כפולה מהמותר של 160 קמ"ש, סטיה ימינה בחדות, איבד שליטה על הרכב, פגע ברוכבי האופניים וינשטין ולוגסי - והרג אותם. השניים התגוררו ברחובות סמוכים ביישוב קדימה-צורן.
4 צפייה בגלריה
ליאה לוגסי בתו של יניב לוגסי ז"ל
ליאה לוגסי בתו של יניב לוגסי ז"ל
ליאה לוגסי, בתו של יניב לוגסי ז"ל
(צילום: עידו ארז)
"אני חיה את הטראומה כל יום מחדש", אמרה ליאה לוגסי, בתו של יניב, בעדותה בבית המשפט, "לעמוד בפני הבן אדם שהרג את אבא שלי ולדבר איך אני מרגישה בשנה האחרונות. חשבו שאני צעירה מידי, שאני עלולה להתפרק אבל אני כבר מפורקת. עברתי כל מה שילדה בגילי לא צריכה לחוות בגיל 14. רב הזמן אני לא יודעת אם אני בסדר. אמרו לי שאני צריכה לספר על החיים בלי אבא. לאבד אבא בגיל 14 - אני חושבת שאתם מבינים. ההרגשה לקום בוקר בלי אבא הורגת אותי. לבלות בלי אבא את שארית חיי הורג אותי. זה בגללך".
עדי וינשטין, אשתו של תומר, הציגה לשופטת תמונה שלו, שלה ושל ילדיהם. היא פרצה בבכי ואמרה בעדותה: "בסיוטים הכי גדולים שלי לא חשבתי שאעמוד על דוכן עדים מול אדם שניפץ לי את החיים. חשבתי שאת העונש שלי כבר קיבלתי בגיל 14 כשהתייתמתי מאמי. חשבתי ששום כאב לא יכאב לי יותר בלב. תומר היה הסלע האיתן של כולנו. עכשיו הוא סלע יציב ואיתן ושחור בבית קברות. הוא היה האהבה שלי, חיינו ביחד 20 שנה. לא היה יום אחד שנפרדנו".
4 צפייה בגלריה
מירה לוגסי (מימין) ועדי וינשטין
מירה לוגסי (מימין) ועדי וינשטין
יונתן פדידה בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
4 צפייה בגלריה
יניב לוגסי תומר וינשטין
יניב לוגסי תומר וינשטין
יניב לוגסי תומר וינשטין ז"ל
"יש לנו בור שלא ניתן למלא אותו", המשיכה וינשטין, "בני היה רק בין 8 וחצי. תדמיינו ילד יושב במטבח ומחכה לאבא שלו שייקח אותו לבית ספר. באותו יום ראיתי את תומר בבוקר. יניב בא לאסוף אותו, רדפתי אחריו כי הוא שכח את הקסדה. בני חיכה ואף אחד לא הגיע לאסוף אותו. אני מבקשת שלא נתבלבל: לא את הכאב של יונתן פדידה צריך לשמוע, הוא ביצע רצח כביש של שני אנשים והפקיר אותם למותם".
מירה לוגסי, אשתו של יניב, אמרה בעדותה: "יום האסון התחיל מוקדם כמו כל יום רגיל. הוא נתן לי מבט אחרון שלא אשכח כל חיי. בדרך לבית הספר לילדים שמעתי לראשונה על תאונה. אני מקבלת את הבשורה ופורצת בזעקות שבר. מרגע זה אין ולא תהיה לנו נחמה. הוא (פדידה) רוצח כביש מהסוג הכי גרוע עם רקורד של נהיגה פרועה וראוותנות ילדותית. הנסיך שלי, אהבת חיי, בעלי ואב ילדיי איננו. התמונה הזו חוזרת אלי בימים ובלילות ומענה את נשמתי. לספר לילדים שסוף העולם הגיע, שאבא לא יחזור יותר. אני מבקשת לעשות את התיק הזה כתיק דגל במלחמה בתאונות דרכים".
4 צפייה בגלריה
ליאה לוגסי בתו של יניב לוגסי ז"ל
ליאה לוגסי בתו של יניב לוגסי ז"ל
בני משפחות הקורבנות בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
"בני בכורי איננו", אמר אביו של תומר וינשטין, עזריאל, "בין הבליעל גדע את האילן היפה והחכם". אמו, רוחל'ה, אמרה: "הוא שמר על כל כללי הבטיחות אבל רוצח הכביש עולה על מכונית משופרת ונוהג במהירות גבוהה שהוא מסומם. מדובר ברצח, הוא צריך לקבל את העונש המקסימלי ואם אפשר יותר". גם אחיו ושתי אחיותיו של וינשטין העידו בבית המשפט.
אהרון, אביו של יניב לוגסי, אמר: "הלב נקרע לראות את מירה מתמודדת עם גידול שלושה ילדים לבדה. מעתה לעולם נחיה לצד הכאב, לצד הגעגועים והסבל. הם יהיו כנראה מנת חלקנו בכל מצב. המוות מקומם, הרתעה הייתה יכולה למנוע אותה והיא תמנע את התאונה הבאה". את משפחות הקורבנות מייצג עורך דין גיורא אבן צור.
הרשעת פדידה מחודש ינואר האחרון
(צילום: ליהי קרופניק)

פדידה, שמיוצג על ידי עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן, אמר בדיון לשופטת דנה מרשק: "אני עומד כאן בפני בית המשפט ומרכין את ראשי בפני האלמנות והמשפחות של תומר ויניב, לוקח אחריות מלאה על מה שעשיתי, על החיים שלקחתי ועל הסבל שגרמתי. הלוואי והייתי יכול להחזיר את הגלגל לאחור. בכל יום ובכל רגע אני מצטער שזה הם ולא אני. הודיתי בכתב האישום בלי תיקונים רבים ובלי לסגור את העונש מראש. קראתי ש-12 שנה זה עונש מחמיר, לא עשיתי את זה לקבל הקלה בעונש. אני לא מצפה שהם יסלחו לי כי לעולם לא אסלח לעצמי. אני יודע שאכנס לכמה שנים ולעולם לא אצליח לישון. אני לא הקורבן כאן, הקורבנות האמיתיים הן עדי ומירה, ילדיהם ומשפחותיהם. אני נותן אמון מלא בבית משפט שיגזור עליי את העונש המגיע לי לפי החוק".
עורך הדין עדי כרמליעורך הדין עדי כרמליצילום: שאול גולן
סנגוריו של פדידה ביקשו עונש של בין חמש לשמונה שנים: "אין לו עבר פלילי. הוא נטל אחריות מלאה על התאונה, לא ניהל את התיק. הוא רצה לחסוך עוגמת נפש למשפחות. כמות הסמים בדמו הייתה אפסית. אין כאן סוגייה של הפקרה. העבר התעבורתי שלו מינורי". במסגרת עסקת הטיעון, פדידה הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט, נהיגה בקלות ראש ובמהירות שיש בה סכנה לציבור, שינוי מבנה רכב לתקנות התעבורה והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.