מנהל בכיר במנהל החינוך בעיריית ירושלים עזב את עבודתו בעקבות תלונות של עובדות על הטרדות מיניות. ממידע שהגיע ל-ynet עולה כי מדובר על תלונות מצד שלוש עובדות, על הטרדות במשך תקופה ארוכה וסביבת עבודה פוגענית, רוויה בהתנהלות בעייתית וטשטוש גבולות והתנהלות המקובלים במקום עבודה. בתום בירור שנערך במקום העבודה הוחלט על סיום עבודתו.
בסופ"ש העלה המנהל פוסט פרידה בפייסבוק ועדכן כי "בסוף החודש אני מסיים את תפקידי כמנהל וכאחד ממובילי תחום החדשנות במנהל חינוך ירושלים. מבקש להגיד שלום ותודה על המקום שהיה בית עבורי בחמש השנים האחרונות. לימדו אותנו שכדי להצליח ליצור ולפתח מוצרים ושירותים חדשים צריך להיות עם רעיון מבריק, תיזמון מוצלח וגם מנות גדושות של כישרון".
"אני למדתי שכדי שרעיונות יקרמו עור וגידים צריך בעיקר הרבה שותפים לדרך. אנשים שכשאתה נתקל בהם ביום סגריר יתגנב חיוך על פניך, אלו שכיף עמם כשמצליח אבל גם אלה שתקבל מהם גיבוי כשהדברים נופלים. אנשים שלאורך המסע שורר ביניכם אמון המאפשר להפליג ולנסות דברים", הוסיף.
1 צפייה בגלריה
בניין עיריית ירושלים
בניין עיריית ירושלים
בניין עיריית ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המנהל נחשב לאיש חינוך מוערך בתחום עיסוקו, והפוסט זכה ליותר מ-300 לייקים ומאות תגובות בו חבריו החמיאו והודו לו על עבודתו, אך בפוסט לא היה הסבר לסיום עבודתו. העובדה כי המנהל לא ציין מדוע הוא מסיים את עבודתו הדהימה את מי שהכירו את מסכת ההטרדות שעברו העובדות.
"קיבלת מכתב פיטורין בגלל הטרדה מינית? שב בבית ותחשוב על המעשים שלך. תתקן. תבקש סליחה. תיקח אחריות. תטפל בעצמך וביצר ההרס שלך. אל תפרסם פוסט שמהלל אותך ומספר שבחרת לעזוב" הגיבה בפייסבוק יעל יחיאלי, פעילה חברתית ירושלמית
"קיבלת מכתב פיטורין בגלל הטרדה מינית? שב בבית ותחשוב על המעשים שלך. תתקן. תבקש סליחה. תיקח אחריות
תגובת העירייה: "בעקבות תלונה שהתקבלה נערך לעובד, המועסק על ידי עמותת לביא, בירור בראשות הממונה על ההטרדות המיניות בעמותה. המקרה טופל בתשומת לב רבה וביסודיות. בשיחת הבירור הובהרה לעובד חומרת המעשה וההשלכות האפשריות. בעקבות כך החליט העובד לסיים את תפקידו".
הבכיר לא הגיב לכתבה, תגובתו תתפרסם לכשתתקבל.