2 צפייה בגלריה
ערבי ישראלי המתגורר ברחובות והעביר מידע לחמאס
ערבי ישראלי המתגורר ברחובות והעביר מידע לחמאס
מוחמד אבו עדרה
מוחמד אבו עדרה, ישראלי בן 43 המחלק את חייו בין רחובות לרפיח, נאשם שהופעל כסוכן של חמאס ואסף מידע על מיקומי כיפת ברזל. היום (ו') הוגש נגדו כתב אישום על חברות בארגון טרור, גילוי החלטה לבגוד ומסירת ידיעה לאויב. הוא נעצר בעקבות פעילות משותפת של שב"כ והמשטרה.
הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה פעלה לגיוסו של אבו עדרה כסוכן של הארגון תוך ניצול יכולתו לנוע בין ישראל לרצועת עזה על רקע משפחתי ("משפחה חצויה"). "הדבר אפשר לזרוע הצבאית של חמאס לגייס את האזרח ולקיים עמו מפגשים פרונטליים בעזה, כאשר האחרון העניק להם נגישות ייחודית ואיכותית לשטחי ישראל וביצע עבורם משימות", נמסר בהודעת שב"כ.
2 צפייה בגלריה
עשור לכיפת ברזל
עשור לכיפת ברזל
כיפת ברזל
(צילום: דוברות משרד הביטחון )
מחקירתו עלה כי אבו עדרה גויס על-ידי אנשי חמאס בעודו שוהה ברצועת עזה כבר לפני כשנה וחצי, אז הסכים לפעול עבורם. בתוך כך עמד עימם בקשר מבצעי-חשאי, שכלל בין היתר איסוף ומסירת מידע על מיקומי כיפות ברזל. בכתב האישום שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים נטען כי לאחר תקופת שהייה ממושכת ברצועת עזה ניסה באמצעות אחיינו להעביר כספים שמיועדים לפעילות טרור מחשבונו בישראל לאדם שזהותו אינה ידועה.
"סיכול זה מצטרף לשורת סיכולים שבוצעו במהלך שנת 2020 אל מול אזרחים נוספים מ'משפחות חצויות' שפעלו עבור ארגון חמאס ברצועת עזה", אמרו בשב"כ - והוסיפו: "ארגון הטרור חמאס ממשיך בכל העת לפעול לגיוס אזרחים ישראלים לטובת ביצוע משימות איסוף מידע במטרה לממש פיגועים בשטחי ישראל, תוך סיכון האזרחים ומשפחותיהם בישראל וברצועת עזה".
גורם בשב"כ אמר: "זו דוגמה נוספת לניצול של חמאס את התווך של מעבר ארז לטובת פעילות בין אזורית, כחלק מפעילות שיטתית ורחבה שמונעת מול איזור יהודה ושומרון ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל בכדי לערער את היציבות באזור - על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת. שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה ניצול של האזרחות הישראלית לטובת סיוע לפעילות טרור וימשיך לפעול במטרה לסכל כל פעילות טרור מצד חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה ולמצות את הדין עם אלו המסייעים לטרור".