3 צפייה בגלריה
שרי מפלגת העבודה איציק שמולי עמיר פרץ
שרי מפלגת העבודה איציק שמולי עמיר פרץ
שרי מפלגת העבודה איציק שמולי עמיר פרץ
(צילום: עמית שאבי)
לאור התזוזות האחרונות בגוש המרכז-שמאל, שאלה שעדיין לא נענתה היא לאן מועדות פניה של מפלגת העבודה - שעדיין נתפסת כפלטפורמה פוליטית בעלת נכסים - ומי יעמוד בראשה.
בכירים במפלגת העבודה קיימו בשבועיים האחרונים שיחות עם ח"כ עפר שלח והעלו בפניו את האפשרות שיעמוד בראש המפלגה, ובהמשך אף יתאחד עם מפלגה אחרת בגוש לקראת סגירת הרשימות.
3 צפייה בגלריה
עפר שלח
עפר שלח
יעמוד בראש? עפר שלח
(צילום: מוטי קמחי)
שלח מכריז על הקמת מפלגה, לפני שבוע
(צילום: נדב אבס)

עמיר פרץ לא שוחח אישית על המהלך, אולם גורמים במפלגה דוחפים להוציא את המהלך לפועל. שלח עדיין לא החזיר תשובה סופית להצעות וטרם גובש איתו הסכם.
לאור הסקרים שמראים כי העבודה מדשדשת מתחת לאחוז החסימה, לפני שבוע הודיע פרץ על פרישה מראשות המפלגה במטרה לאפשר למנהיג חדש להיכנס אליה ולשקם אותה. "מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה", מסר אז פרץ.
בינתיים עדיין מתנהל מאבק משפטי שמובילה ח"כ מרב מיכאלי, המתנגדת להליך אישור הרשימה והיו"ר במסגרת ועידת המפלגה תוך ביטול הבחירות הפנימיות. הדיון בעתירה של מיכאלי בבית המשפט המחוזי בתל אביב יתקיים כבר היום, ואם תהיה הכרעה לטובתה ייתכן שייסתם הגולל על המהלך מול שלח.
3 צפייה בגלריה
תמונה של מרב מיכאלי
תמונה של מרב מיכאלי
ממשיכה במאבק המשפטי. מיכאלי
(צילום: גבריאל בהרליה)
בעבודה גם פנו לגורמים נוספים ועורכים בדיקות כדי להבין מה תהיה המתכונת הטובה ביותר להתמודדות המפלגה הוותיקה בבחירות הקרובות.
אתמול הכריז רון חולדאי - שבמשך שנים ארוכות היה חבר מפלגת העבודה והוזכר לא פעם כמי שעשוי להנהיג אותה - על הקמת מפלגה חדשה. לראש העיר תל אביב הצטרף שר המשפטים אבי ניסנקורן, שגם היה בעבר היה חבר מפלגת העבודה והוזכר כדמות שעשויה להתייצב בראשה.
ממטה הבחירות של עפר שלח נמסר בתגובה: "עפר שלח מקיים שיחות עם כל הגורמים הפוליטיים המוכנים להתאגד סביב מסר ברור והמאבק להחלפת נתניהו".