הלוויית אל"מ שרון אסמן, היום
(צילום: טל שמעוני)

שעות לאחר שמפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ שרון אסמן ז"ל, הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, הודיע הערב (יום א') הרמטכ"ל על הקמת צוות מומחים לבדיקת כלל ההיבטים הנוגעים לאימוני כושר בצבא, ובכלל זאת הימצאות של אמצעי רפואה במהלך אימוני כושר קרבי. בחדר הכושר שבו אל"מ אסמן התמוטט ומת, לא היה דפיברילטור.
בהתייעצות עם מפקד זרוע היבשה וקצין האיכות והבטיחות הראשי, החליט רא"ל אביב כוכבי על הקמת צוות תחקיר מומחים רחב שיבחן את כלל היבטי אירוע מותו של אל"מ אסמן. לפי ההודעה, הצוות יגבש המלצות מערכתיות לנקיטת צעדים למניעת הישנות אירועים דומים בעתיד.
4 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן
אל"מ שרון אסמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
צוות המומחים יבדוק את ההיבטים הנוגעים לאימוני הכושר בצה"ל ובהם: ההיערכות לאימוני כושר, אמצעי רפואה ופינוי במהלך אימוני כושר קרבי, הכשרת מדריכי הכושר להעניק טיפול רפואי וכל נושא נוסף שיעלה במהלך עבודתו.
בראש הצוות יעמוד תת-אלוף (מיל׳) גיא חסון, והוא יכלול נציג רפואה בכיר, נציג כושר קרבי, ראש ענף חקירות במבק"א יבשה, וכן גורמי מקצוע נוספים מצה"ל ומחוצה לו, בהם יסתייע לצורך עבודתו.
בהודעה נאמר כי הצוות יחל את עבודתו באופן מיידי ויגיש את מסקנותיו בהקדם למפקד זרוע היבשה ולרמטכ"ל. במקביל, ממשיך לפעול צוות רפואי מקצועי בראשו עומד רופא מומחה בכיר אשר בוחן, כמקובל במקרים אלה, את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של הקצין. מסקנות הוועדה, שעליה הודיע אתמול כוכבי, ישולבו בעבודת צוות המומחים שהוקם הערב.

הרמטכ"ל כוכבי: שרון גילם את ההגדרה לקצין

אחר הצהריים ליוו את אסמן בדרכו האחרונה מאות בני אדם. חיילי הנח"ל השתתפו במשמר כבוד לזכרו של אסמן ועל קברו של אסמן הונחו זרים רבים מטעם צה"ל, משפחתו ויחידותיו. בזה אחר זה עלו מפקדי צה"ל ובני משפחתו של אסמן כדי להספיד את המפקד, האב והבן הנערץ, וכולם ציינו את דמות המופת שהיה עבורם ואת השפעתו הרבה שהייתה לו עליהם. בהלוויה השתתף גם האלוף במיל', חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ, שפיקד על אסמן בעבר בחטיבת הנח"ל.
4 צפייה בגלריה
   אביב כוכבי
   אביב כוכבי
הרמטכ"ל מצדיע לאל"מ אסמן בטקס ההלוויה
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
(צילום: יריב כץ)
רעייתו של אסמן, שרון שלמון, ספדה בהלוויה: "תודה על שנים נפלאות של אהבה, תמיכה וחברות. תודה על שבחרת בי להיות בת זוגתך בשנים יפות ומורכבות. נתת לי זכות ענקית. תודה על שתי בנות מהממות, אמה ואלכס. לא יכולתי לבקש יותר. תודה על השיחות, החוכמה, התבונה וקור הרוח. בשקט, במשפטים קצרים ובצניעות אמרת תמיד את הדברים הנכונים ופתחת לי זווית ראייה חדשה. כשהתחתנו החלטתי לשמור את שם המשפחה שלי, כי היה לי ברור ששרון אסמן יש רק אחד - וזה אתה. אני לא נפרדת. אנחנו יחד תמיד. שרון ושרון, השרונים. אוהבת אותך הכי בעולם ואיתך תמיד".
הרמטכ"ל כוכבי, שהיה ראשון המספידים, אמר כי אסמן היה "מפקד שדמותו היא מערך שיעור בפני עצמו. מקצועי ויסודי, קר רוח ואמיץ. איש מחשבה ומעשה, קצין וג'נטלמן. שרון גילם את ההגדרה לקצין. מעידים על כך ההישגים שאליהם הגיע. קצינים כמו שרון הם הקצינים שאנחנו רוצים וצריכים".
4 צפייה בגלריה
המשפחה
המשפחה
משפחתו של אל"מ אסמן
(צילום: יריב כץ)
כוכבי הוסיף כי "לא די לנו בקצינים אמיצים. אנחנו צריכים קצינים מקצועיים ובעלי ידע רחב. לא די לנו בקצינים נועזים ומשימתיים. אנחנו צריכים שיהיה שיקול דעת. לא די באנשי מקצוע קפדנים, הם צריכים להיות גם אנושיים והגונים. לא די בקצינים המקדמים את יחידתם, אנו זקוקים לאנשי צוות לויאליים ובעלי ראייה רחבה. מנהיג חייב לדעת להיות גם וגם. הוא אינו מונע על-ידי דרגותיו ולא מניע בעזרתם אלא בכוח אישיותו ומעשיו. כזה היה שרון. לכן חשבנו שנכון למנותו לאחד התפקידים החשובים בצה"ל, מפקד חטיבה סדירה. מתוך ביטחון מוחלט בו וביכולותיו מיניתי אותו לפקד על חטיבת הנח"ל, כור מחצבתו".
אלמנתו של אסמן, שרון, היא סמנכ"לית בכירה בקבוצת "ידיעות אחרונות", ואם לשתי בנותיהם, אמה, בת 6, ואלכס, בת פחות משנתיים. אסמן היה חתום על כרטיס "אדי", ובהסכמת משפחתו נתרמו קרניות עיניו.