בנט מתייחס לעלייה בתחלואה בישיבת הממשלה

העלייה בתחלואה נמשכת: 501 בני אדם קיבלו אתמול תוצאה חיובית לקורונה, שיא יומי של נדבקים מאז סוף חודש מרץ. מנתונים שהוצגו הבוקר (שלישי) במשרד הבריאות שיעור המאומתים עומד כעת על 0.7%, מתוך 72,896 בדיקות שפוענחו אתמול. כ-50% מהמאומתים החדשים הם תלמידים במערכת החינוך - וכתוצאה מההדבקות קרוב ל-50 אלף ישראלים נמצאים בבידוד.
לפי נתוני משרד הבריאות, מאז חצות אובחנו הבוקר עוד 88 מאומתים, ומספרם הכולל של הנשאים הפעילים בישראל עומד כעת על 2,901. בבתי החולים מאושפזים 73 חולים, מתוכם 33 במצב קשה. 16 חולים מחוברים למכונות ההנשמה. מספר הנפטרים הכולל מאז פרוץ המגפה לא השתנה מאז 23 ביוני, ועומד על 6,429. אתמול קיבלו את מנת החיסון הראשונה עוד 17,604 בני אדם, רובם בני נוער, ו-2,857 קיבלו את המנה השנייה. בסך הכול קיבלו את המנה הראשונה בישראל 5,663,255 בני אדם. 5,180,662 קיבלו גם את המנה שנייה.
גם בגזרת הערים האדומות חל שינוי: לאחר שאף יישוב לא נחשב למוקד תחלואה משמעותי, מעלה אדומים הפכה לאדומה אחרי ההתפרצות בבית הספר בשטחה - ותל אביב שהייתה צהובה מוגדרת כיום כתומה. במשרד מעריכים כי בשבוע הבא יהיו 1,000 מאומתים לקורונה ביום אחד.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בבנימינה
בדיקות קורונה בבנימינה
"אלו נתונים מטרידים". בדיקות קורונה בבנימינה
(צילום: AP)
שר הבריאות ניצן הורוביץ צפוי להציג הערב בפני קבינט הקורונה צעדים חדשים בניסיון להילחם בתרחיש של עלייה משמעותית בחולים הקשים בקורונה, אחרי שמשרד הבריאות אישר אמש את חשיפת ynet על הירידה הדרמטית ביעילות החיסון נגד הדבקה בנגיף הקורונה, ל-64% בלבד.
במשרד ציינו כי מניתוח אפידמיולוגי שביצעו שירותי בריאות הציבור, החל מ-6 ביוני תועדה צניחה של קרוב ל-30% ביעילות החיסון, הן במניעת הדבקה והן במניעת מחלה עם תסמינים. "עם זאת", נמסר מהמשרד, "יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%". המשמעות היא שנכון לעכשיו מספר המאושפזים במחלקות הקורונה עולה בקצב איטי הרבה יותר.
הכינוס הערב של קבינט הקורונה יהיה הפעם השנייה שלו מאז הקמת הממשלה, והשרים ידונו במהלכו בהתפשטות זן הדלתא ("הווריאנט ההודי"). שר הבריאות ובכירי משרדו גיבשו שורת המלצות לקראת תרחיש שבו מספר המאושפזים יגדל משמעותית. בין היתר יוצע לחייב בדיקות מהירות לילדים בכניסה לאירועים גדולים ולחייב בדיקות גם בכניסה למוסדות הגריאטריים, ויומלץ כי הורה לילד השוהה בבידוד יחויב בבידוד גם הוא. כמו כן תורחב רשימת המדינות שהחוזרים מהם מחויבים בבידוד גם אם חוסנו. בין המאומתים השבוע נמצא גם המחוסן השלישי בישראל, מנהל בית החולים שיבא פרופ' יצחק קרייס. מבית החולים נמסר כי סביבתו הקרובה של קרייס נבדקה ונמצאה שלילית לנגיף.
2 צפייה בגלריה
מתחמי חיסון הפופ-אפ
מתחמי חיסון הפופ-אפ
"יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה נאמדת ב-93%". מתחם חיסון נגד קורונה בתל אביב
(צילום: אוראל כהן)
במשרד קראו לכל מי שנחשף לחולים – כולל מחוסנים – להיבדק, בעיקר אם מופיעים תסמינים. "אלו נתונים מטרידים", אומר גורם בכיר בצוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות. אתמול קיימו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות הורוביץ דיון בנושא החיסונים לנגיף בהשתתפות ראש המל"ל, פרויקטור הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור וגורמי מקצוע נוספים. ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו לקדם שני מחקרים שיספקו מידע חיוני בסוגיית הענקת מנת חיסון שלישית.
אחד המחקרים יתמקד בחולים מאומתים שקיבלו חיסון כדי לבחון את יעילותו וקצב דעיכתו בקבוצות גיל ומחלות רקע שונות, ומחקר נוסף יעסוק בחיסוניות התאית בקרב מחוסנים על ידי בדיקה סרולוגית. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, תוביל את המחקרים עם קופות החולים.