בני גנץ בכנס לשכת עורכי הדין
(צילום: לשכת עורכי הדין)

הוא עדיין לא חתם על הסכם קואליציוני, אבל מאמין שבקרוב תקום ממשלה חדשה, ממשלת שינוי: בפתח כנס לשכת עורכי הדין באילת הבוקר (ב') אמר שר הביטחון והמשפטים, בני גנץ: "אני מקווה שאנחנו נמצאים ערב הקמת ממשלה חדשה".
בריאיון שהתקיים לאחר מכן אמר גנץ: "אני לא נכנס לתכסיסי המשא ומתן, אנחנו אמרנו מה אנחנו רוצים. אנחנו מפלגה יותר גדולה מהמפלגות שיצטרפו למפלגה הזאת, אני זה שוויתר על משרד ראש הממשלה בשביל לאפשר את ממשלת השינוי. יכולתי להיות ראש הממשלה בשנתיים וחצי הקרובות וויתרתי על זה. אני אפשרתי שינוי בישראל, ואני מצפה שאנשים יעריכו את זה".
גנץ, שהתקבל במחיאות כפיים ממושכות, אמר כי "הממשלה, כמו החברה הישראלית, תיבנה מפלגה ועוד מפלגה, שבט ועוד שבט, יהודים וערבים, נשים, גברים, דתיים וחילונים, עם הרבה שונות פוליטית, אך עם מכנה משותף בסיסי של רצון באחדות ואחריות חברתית".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: כנס לשכת עורכי הדין)
יו"ר כחול לבן הבהיר בכנס לשכת עורכי הדין כי "המחלוקות האידאולוגיות הרבות בחברה הישראלית לא נעלמו ולא ייעלמו. אך הגענו לשעת מבחן שבה עומדת מחלוקת אחת מעל כולן : ולא, זו לא המחלוקת בין כן ביבי ולא ביבי. זו מחלוקת על צורתה ומהות קיומה של הדמוקרטיה הישראלית. על השאלה האם שחיתות ורמיסת שלטון החוק היא נורמה או שהיא קו אדום. האם שיסוי, פלגנות ורמאות הם ערכים שעליהם נחנך את ילדינו? התשובה שלנו היא כיבוד שלטון החוק. שיח מכבד גם במחלוקות והחזרת המשילות והשפיות לזירה הציבורית. כל השאר יחכה".
גנץ, המיועד לשר הביטחון בממשלת בנט-לפיד, אמר כי "הביטחון בידיים טובות עכשיו ויישאר בידיים טובות ואחראיות גם בממשלת השינוי. כפי שהבטחתי - שיקולים פוליטיים לא ייכנסו לנושאי הביטחון ולמרות חששות רבים שעלו אני עומד על כך שגם בממשלה החדשה, אם אכן תקום, כולם ינהגו באחריות ביטחונית ומדינית, לא פחות מזו הנוכחית".
3 צפייה בגלריה
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
הפגנה של תומכי ימין ושמאל מול ביתה של איילת שקד
תומכי הליכוד מחוץ לבתיהם של חברי ימינה
(צילום: AP)
"ישראל חזקה מול אויביה, אך מבפנים היא מוחלשת מסוכסכת ופצועה", הוסיף גנץ. "וכפי שעלינו לשמור על ישראל חזקה מול האיומים החיצוניים עליה להיות חסונה וחזקה גם מבפנים. בעת הזו האתגר המדאיג ביותר שעומד לנגד עיני הוא החוסן הישראלי. כן, זוהי אזעקת אמת".
"העובדה שבשל מהלכים דמוקרטיים נבחרי ציבור הופכים למאוימים מעלה חשש גדול שלא למדנו לקח לא מההיסטוריה היהודית של שנאת חינם וגם לא מרצח רבין", ציין יו"ר כחול לבן. "זו העת של כל מנהיגי הציבור לצאת בקריאה חד משמעית נגד כל איום, יהיו ההכרעות הדמוקרטיות אשר יהיו. כולם צריכים לכבד אותם ולהימנע מלחרחר ריב, שלא לומר חלילה מלחמת אחים".
כחול לבן של גנץ היא אחת המפלגות - ביחד עם ימינה ותקווה חדשה - שעדיין לא חתמו על הסכם קואליציוני עם יש עתיד. בכחול לבן דורשים את תיק החקלאות, שכבר הובטח לישראל ביתנו, אבל אמש הביעו בימינה אופטימיות בנוגע ליכולת לסגור את קצות ההסכמים ביממה הקרובה, למרות המחלוקות עם כחול לבן ותקווה חדשה.
קודם לכן יצאה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, נגד יו"ר הכנסת שסירב לעמוד בפסיקת בג"ץ. "כאשר נבחר ציבור כזה או אחר מרשה לעצמו לתאר פסק דין של בית המשפט כ'אירוע מטורף' או כ'הפיכה', הדברים מלמדים יותר על אומרם מאשר על בית המשפט שנתן את פסק הדין. אני מצדי אשתדל שלא להיגרר לסגנון המביש הזה, אשר בינו ובין ממלכתיות, שבה אנו מצווים כסמלי שלטון, אין דבר וחצי דבר", אמרה.