(צילום: דובר צה"ל )

בתיעוד ממצלמת הקסדה של לוחמי הימ"מ שהותר היום (שני) לפרסום, נראית פעילותה של היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול למעצרו של החשוד ברצח אסתר הורגן ז"ל, ביום ראשון שעבר ביער ריחן שבשומרון.
בתיעוד נראות הסריקות שביצעו הלוחמים בכפר טורה אל-גרביה באזור ג'נין, הכניסה לבית החשוד במעורבות בביצוע הרצח - ומעצרו. "לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל יחד עם שירות הביטחון הכללי וצה"ל פועלים לשמירה על ביטחון המדינה בפעולות לסיכול טרור ולמעצר מחבלים", נמסר בהודעת מג"ב.
2 צפייה בגלריה
המעצר
המעצר
מעצר המחבל
(צילום: דובר צה"ל )
2 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
אסתר הורגן ז"ל
ביום שישי שחזר המחבל החשוד ברצח אסתר הורגן את האירוע בזירה. הוא הודה שרצח את הורגן באמצעות סלע, שאותו הטיח בראשה.
ביום חמישי האחרון, שעות ספורות לאחר ששב"כ התיר לפרסם את דבר מעצר החשוד, שהגיע ליער דרך פרצה בגדר כדי לבצע פיגוע, חשף צה"ל את תיעוד מעצרו, ומסר כי הפלסטיני נעצר בפעילות משותפת של הצבא, של שב"כ ושל כוחות מיוחדים של המשטרה. לאחר מעצרו הועבר לחקירת שב"כ. לאחר מכן מיפו לוחמי צה"ל את בית החשוד ברצח, שנמצא בכפר טורא שליד ג'נין. מצה"ל נמסר כי המיפוי נערך לטובת בחינת האפשרות להריסת הבית.

(צילום: שמיר אלבז)

(באדיבות המשפחה)

אסתר הורגן נמצאה ללא רוח חיים ביער ריחן בלילה שבין ראשון לשני. לפני הרצח היא תועדה נכנסת אל השמורה - שממנה לא חזרה. היא הותירה אחריה בעל ושישה ילדים - שתי בנות וארבעה בנים. הקטן שבהם, בן 13, חגג בר מצווה רק לפני כשלושה חודשים. היא הובאה למנוחות ביום שלישי שעבר ביישוב טל מנשה.
הורגן יצאה לריצה בסביבות השעה 13:00 בצהריים בשמורת הטבע ביער הסמוך ליישוב, בין אום אל פחם לגזרת ג'נין. בערב, לאחר שלא הצליח ליצור איתה קשר, הזעיק בעלה בנימין את כוחות הביטחון. צוותי הסריקה שכללו יחידת חילוץ שומרון, מתנדבים אזרחים מהישובים הסמוכים, בהם רבש"צים, צוותי סריקה של צבא ומשטרה, החלו בחיפושים אחריה. גופתה נמצאה בשעות הלילה.
בסוף השבוע צעדו אלפים בשבילים בצפון השומרון וטיילו במסלולים השונים וביער ריחן לזכרה של הורגן. המטיילים, שחלקם יצאו בשיירת רכבים עם דגלי ישראל ממרכז הארץ, השתתפו גם בעצרת לזכר אסתר שהתקיימה ביער ריחן.