חגיגות המימונה של הפוליטיקאים

מדי שנה חגיגות המימונה הן חגם של הפוליטיקאים - והפעם כמעט כל ראשי המפלגות התייצבו לצד המופלטות בתקופה הרגישה ביותר מבחינתם, זו של הקמת הממשלה. כמעט היחידים שפסחו על החגיגות הם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט, שקבעו פגישה - יממה לאחר פגישתו של בנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
נתניהו עצמו הגיע אמש (שבת) למעלה אדומים, שם ערכה חברת מפלגתו אסנת מארק חגיגת מימונה. "מול האתגרים ומול ההזדמנויות הכבירות שיש בפנינו, צריך עכשיו ממשלת ימין יציבה לאורך שנים שתדאג לכל אזרחי ישראל. זה מה שמתבקש כרגע ובעזרת השם נשיג את זה ואני מאמין שזה אפשרי", אמר יו"ר הליכוד שנהנה ממופלטה עם דבש ופירות יבשים. יו"ר הליכוד הגיע לבדו ללא רעייתו שרה. המארחת מארק שלחה איחולי בריאות לאשת ראש הממשלה שהייתה אמורה להגיע, בליכוד לא השיבו לשאלה מדוע חל שינוי.
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במימונה בביתה של אסנת מארק
בנימין נתניהו במימונה בביתה של אסנת מארק
בנימין נתניהו במימונה בביתה של אסנת מארק
ביום שני נציגי הליכוד, כמו גם נציגי יתר 12 הסיעות, יגיעו לבית הנשיא וימסרו את המלצתם. נכון לעכשיו נראה שנתניהו מגיע עם מספר הממליצים הרב ביותר – 52 ממליצים (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית). ללפיד בין 37 ל-54 ממליצים (יש עתיד, העבודה, מרצ, ישראל ביתנו וייתכן שגם כחול לבן, תקווה חדשה והמשותפת בלי בל"ד), וקיימת אפשרות שבנט ימליץ על עצמו.
ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, הגיע לחגוג את המימונה במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא רעות בפתח תקווה. בפתח האירוע הדגיש שוב, הפעם בקולו, כי לא יסכים להצטרף לממשלה שתישען על קולות רע"מ של מנסור עבאס - שהודיעה במקביל אתמול כי טרם החליטה על מי להמליץ לראשות הממשלה.
"המימונה זה חג של קירוב לבבות. זו ערבות הדדית רק של עם ישראל ומי שיקבע את הגבולות זה עם ישראל", אמר סמוטריץ' שימליץ על נתניהו. "בתוך הגבולות אפשר להתווכח ולהסביר ולהרכיב קואליציות, אבל ההחלטות הגורליות יתבססו על ידי מפלגות יהודיות וכאלה שמכירות בעם היהודי. כל מי שרוצה לחיות כאן כאדם פרטי וליהנות מכל השפע והיופי שהעם היהודי הביא לכאן, שאין לו שאיפות אחרות ומקבל את מדינת ישראל כמדינת ישראל מוזמן. זאת לא רע״מ. אלה לא האחים בתנועה האיסלאמית. הם לא שותפים לגיטימיים בשום ממשלה".
5 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' במימונה בפתח תקווה
בצלאל סמוטריץ' במימונה בפתח תקווה
סמוטריץ' במימונה בפתח תקווה
(צילום: משי בן עמי)
לאותה מימונה הגיעה גם ח"כ איילת שקד, מספר 2 בימינה: "החג הזה מסמל חירות ואחדות ואני מקווה שנצליח להוציא את עם ישראל לחירות פוליטית ולהצליח להקים ממשלה שעובדת. עצם זה שמדברים על בחירות חמישיות זה בלתי נתפס. אנחנו עובדים לילות כימים כדי להקים ממשלה שמתפקדת. אני מבטיחה שניקח את כל הקולות שהצביעו לנו ונעשה את הכי טוב עבור אזרחי ישראל".
העבודה כבר הודיעה כי תמליץ על יאיר לפיד. במימונה בעולש אמרה יושבת הראש מרב מיכאלי: "אנחנו כאן משתי סיבות - אחת כי אנחנו חוגגות וחוגגים את המימונה, שזו פעם ראשונה לדעתי של מפלגת העבודה. אז מברוק לנו. אבל האמת היא שמי שהתחיל את חגיגות המימונה במדינת ישראל ב-1965 היה איש מפא"י, שאול בן שמחון מזכיר מועצת הפועלים באשדוד. ככה שגם בזה יש למפלגת העבודה חתיכת שורשים. אז אני שמחה שגם את השורשים האלה אנחנו מחדשות ומחדשים כאן".
5 צפייה בגלריה
מרב מכאלי במימונה בעולש
מרב מכאלי במימונה בעולש
מיכאלי במימונה בעולש
(צילום: ראובן שוורץ )
5 צפייה בגלריה
גדעון סער במימונה בגדרה
גדעון סער במימונה בגדרה
סער במימונה בגדרה
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
בני גנץ במימונה במושב מנחמיה
בני גנץ במימונה במושב מנחמיה
גנץ עם תרבוש, במימונה במנחמיה
(צילום: אפי שריר)
שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התארח בחגיגות המימונה אצל משפחת בן ישי במושב מנחמיה. "הימים ימי הכרעה פוליטית. מיום הבחירות אני עושה כל שביכולתי כדי שתקום ממשלה ישרה ויציבה", אמר גנץ שבשבוע שעבר אמר כי אם לפיד יידרש לשמונת המנדטים של כחול לבן - הוא ימליץ עליו. "נלך עם מי שיושר בערכיו, נרחיק את מי שאינטרסים אישיים בלבו. אסון יקום עלינו אם תוקם ממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו, עם גורמים גזעניים, ללא איזון שישמור על טובת האזרחים. תרבחו ותסעדו, המשיכו להבדיל בין אמת לשקר, והתקווה תנצח".
כמו גנץ, גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער טרם הודיע סופית על מי ימליץ. "אני רוצה להגיד לכם דבר אחד. אל תמעיטו בנחישות שלנו להביא שינוי למדינת ישראל", אמר סער במימונה בגדרה, לשם הגיע אחרי שחגג במימונה גם בחדרה. "אמרתי בליל הבחירות שנעשה כל מאמץ שתלוי בנו כדי שתקום במדינת ישראל ממשלת שינוי והדברים הללו נכונים גם כעת ויהיו נכונים גם בימים הבאים ובעזרת השם, אני מקווה שגם נצליח".
פורסם לראשונה: 23:26, 03.04.21