קרא על הסרטון שבו גילם את נתניהו: "רה"מ לא היה מעורב"
(שחר גולדשטיין)

שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, גילם אתמול (יום ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"תצוגת תכלית" של תומכיו, שנערכים להגן עליו בתרחיש שבו אנשי הביטחון ינטשו אותו בזמן שמישהו ינסה לפגוע בו. לטענת קרא, התרחיש כלל אינו מופרך: "אי אפשר להכחיש את זה שיש רדיפה נגד ראש הממשלה וראשי הימין".
סרטון קצת מוזר, לא? "צריך לעשות אקטים ציבוריים, זה דבר לגיטימי. צריך להסתכל על הדברים בפרופורציה נכונה. תומכי ראש הממשלה, כולל אותי, צריכים להעלות את המצב המוזר, שבעצם כל יום מחפשים סיבה להפיל אותו אחרי הכרעת הרוב במדינת ישראל. יום קורונה, יום משפטים".
1 צפייה בגלריה
איוב קרא מגיע ל להב 433 לוד
איוב קרא מגיע ל להב 433 לוד
"האהבה שלי למדינה מתבטאת באהבה למי שמוביל אותה". איוב קרא
(צילום: יריב כץ)
אבל מה זה הסרטון הזה? "אי אפשר להכחיש שיש סוג של רדיפה נגד ראש הממשלה ונגד ראשי הימין תמיד. אנחנו באים ואומרים שיש הפקרות בשמירה על מי שנבחר כדת וכדין במדינת ישראל".
זה הפגנות, דמוקרטיה. מי רודף אותו? "יש סוג של הרגשה בתוך מחנה הימין, שיש סלחנות לאנרכיסטים האלה, שכל יום באים לכל מקום ומנסים לפגוע בממשלה לגיטימית. צריך לאפשר לראש הממשלה לטפל בקורונה".
"תצוגת התכלית": איוב קרא בתפקיד בנימין נתניהו
(צילום: קובי נחשוני)
מי האנרכיסטים? עצמאים שאיבדו פרנסה והולכים להפגין? "אנחנו לא נגד הפגנה, להפך, אני מזדהה איתם בכל מאודי בעניין הקורונה שהביאה עליהם מצב כלכלי פחות טוב. אבל מכאן ועד לנצל את הקורונה כאילו שיש למישהו איזושהי ישועה והוא לא נמצא בהגה השלטון?".
אז אתה נגד ההפגנות של העצמאים? להפך, אני בעד. אני גם מוכן, אם יזמינו אותי להזדהות איתם, למחות בעניין הקורונה".
אבל בינתיים אתה לא דואג לעצמאים. "אני דואג לעם ישראל. האהבה שלי לראש הממשלה היא בגלל שהוא נבחר באופן לגיטימי. מי כמוכם יודע שעברתי תקופות לא טובות בממשלה בשנה האחרונה, ובכל זאת אני מקבל את הכרעת הרוב בליכוד ובמדינה. כחייל בתוך הליכוד, אני תמיד אתמוך במי שמוביל, אבל מצד שני כשהמצב לא טוב בעניין הקורונה אני מתייצב ליד כל מי שיקרא לי לדגל כדי לעזור לו. אני מבין את ההרגשה הנוראית שנמצאים בה העסקים, בעיקר הזעירים והמובטלים, שצריך לעמוד לצידם ואני אעשה הכל".
מישהו מסביבת ראש הממשלה פנה אליך אחרי הסרטון? "יש פניות כל הזמן, אני לא חי לבד במגרש הפוליטי-ציבורי. ראש הממשלה לא מתערב בדברים הללו. אלה דברים שבאים מהשטח בגלל כעס, מכיוון שרואים סוג של רדיפה אגרסיבית נגד מנהיג שבחרו בו ורוצים שימשיך להוביל, ושלא ימצאו כל פעם סיבה להפיל אותו ולקחת ממנו את השלטון".
איזה תגובות קיבלת? "תגובות מאוד טובות, בעיקר מהמחנה הלאומי. מצד שני אין ספק שגם היו תגובות של אנשים שהתפלאו שדווקא אני הלכתי לגלם את התפקיד הזה. אני יכול לומר בריש גלי, שאהבתי למדינת ישראל מתבטאת באהבתי למי שמוביל אותה. הנאמנות שלי לא באה מחנפנות, אלא מתוך ראייה כמו יתרו ליד משה בזמנו. הערב רב לא אהבו גם את הנאמנות של יתרו בזמנו ליד משה רבינו. אני לא דואג מכל אותם מלהימים ומגחכים. נמשיך לעשות ולהביא בשורות טובות לכל עם ישראל, ביחד. כי רק ביחד ננצח את המצב הזה".