גנבים פרצו למוזיאון בהולנד וגנבו את יצירת האמנות "שני נערים צוחקים עם כוס בירה", של הצייר פרנס הלס. המשטרה מסרה שזו הפעם השלישית שהציור נגנב מהמוזיאון.
הציור מהמאה ה-17 נגנב ברביעי לפנות בוקר בעיירה לירדם, שנמצאת 60 ק"מ מדרום לאמסטרדם. שוטרים הוזעקו למוזיאון אחרי שהאזעקה הופעלה בסביבות 03:30, אך לא הצליחו למצוא חשודים. המשטרה מסרה שהדלת האחורית של המוזיאון נפרצה. "הציור 'שני נערים צוחקים' נגנב", אמרו במשטרה, והוסיפו שנפתחה "חקירה נרחבת" שכוללת ממחים לגניבות של יצירות אמנות.
2 צפייה בגלריה
הולנד ה ציור של פרנס הלס נגנב בפעם השלישית תמונה מ-2011
הולנד ה ציור של פרנס הלס נגנב בפעם השלישית תמונה מ-2011
המשטרה מציגה את הציור ב-2011, כשנמצא אחרי הגניבה השנייה
(צילום: AFP)
השוטרים בחנו את התיעוד במצלמות האבטחה וחקרו עדים ותושבים מקומיים. בשני המקרים הקודמים שבהם נגנב הציור מהמוזיאון השוטרים הצליחו למצוא אותו: ב-1988 זה לקח להם שלוש שנים וב-2011 שישה חודשים.
פרנס הלס, בן גילם של האמנים ורמיר ורמברנדט, היה מהאמנים הבולטים בתור הזהב של הולנד במאה ה-17 - תקופה שבה הקולוניאליזם ההולנדי, הסחר והאמנות שלה היו בשיא. בין היצירות המוכרות ביותר שלו נמצאות "הפרש הצוחק", שמוצג ב"אוסף וואלאס" בלונדון, ו"נערה צוענית" בלובר בפריז.
2 צפייה בגלריה
הולנד ה מוזיאון שממנו נגנב הציור של פרנס הלס
הולנד ה מוזיאון שממנו נגנב הציור של פרנס הלס
מחוץ למוזיאון שממנו נגנב הציור של הלס
(צילום: EPA)
בלש האמנות ההולנדי ארתור ברנד – שמכונה "אינדיאנה ג'ונס של עולם האמנות" בזכות הישגיו באיתור יצירות גנובות - צייץ בטוויטר שהמרדף יצא לדרך. ברנד אמר שהוא ושותפיו מחפשים "ציור חשוב מאוד ובעל ערך של פרנס הלס". ברנד הוסיף ש"שני נערים צוחקים", יצירה שנכנסה לרשימת המורשת הלאומית של הולנד, נגנבה גם ביום השנה למותו של הלס, שהלך לעולמו ב-1666.
במרץ פרצו גנבים למוזיאון אחר בהולנד, שהיה סגור בגלל הקורונה. הם גנבו ממנו את הציור "גן בית הכומר בנונן" של וינסנט ואן גוך - ביום השנה ה-167 להולדתו של ואן גוך. ברנד אמר ביוני שהוא קיבל שתי תמונות עדכניות שמוכיחות שהציור "בחיים".