שופט בית משפט השלום בתל אביב דניאל בארי גזר היום (שלישי) על העבריין יצחק אברג'יל שמונה חודשי מאסר, ועוד שמונה חודשי מאסר על תנאי. הוא הורשע במעורבות בהכנסת סם מסוכן לתא המעצר במהלך דיון משפטי.
שני מעורבים נוספים בתקרית הורשעו גם הם. ישראל אוזיפה, שהורשע בהכנסת הסם, ירצה שישה חודשי מאסר בפועל ועוד כמה חודשים על תנאי- אך ינוכו לו ימי המעצר שכבר ישב. כמו כן, דוד שטרית, אסיר עולם, ירצה חמישה חודשי מאסר נוספים, ועוד חמישה חודשי מאסר על תנאי. השופט הסביר כי חלק מהחודשים ירוצו במצטבר לעונשים קודמים של חלק מהנאשמים, וחלק קטן בחופף.
3 צפייה בגלריה
שם הסרט: המשך עדותו של יצחק אברג'יל
שם הסרט: המשך עדותו של יצחק אברג'יל
יצחק אברג'יל
(צילום: מוטי קמחי)
לפי האישום שהגישה מחלקת התביעות במשטרה, ביוני 2019, במהלך דיון בפרשה 512 שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הועברו לאברג'יל 3.5 כדורים מסוג "סובוטקס" על ידי חברו העציר ישראל אוזיפה, נאשם נוסף בתיק שהגיע ממעצר בית לדיון. הכדורים הועברו דרך מחיצת ההפרדה שבין התא הסטרילי של המעצרים לאולם. נטען כי אברג'יל העביר את הסם מיד לאסיר שלישי, הנאשם דודו בן שטרית, שבלע אותו. התובע בפרשה, ניסים מרום, הבחין בכך ודווח.
אוזיפה נתפס במקום, ויחידת דרור של שב"ס חיכתה יומיים עד ש"החומר יצא". "במעבר בין התאים יש חורים בקוטר של שלושה עד ארבעה ס"מ שדרכם הוא העביר את הסמים לאברג'יל", הסביר בעבר נציג המשטרה בדיון במעצרו של אוזיפה.
3 צפייה בגלריה
ישראל אוזיפה, בדיון בשנה שעברה
ישראל אוזיפה, בדיון בשנה שעברה
ישראל אוזיפה, בדיון בשנה שעברה
(צילום: מוטי קמחי)
נציג המשטרה הסביר היום כי "אוזפה העציר בא לשימוע משפטו בתיק פלילי חמור. בזמן המתנה לשופטי המחוזי, תחת עינם של נחשון ושב"ס פרקליטים וסנגורים, הוא העביר דרך מחיצה סם מסוכן לאברג'יל שהעבירו לשטרית שניסה להעביר את הסמים לתוך הכלא בגופו".
סנגורו של אברג'יל, שמשון וויס מהסנגוריה הציבורית שייצג אותו יחד עם לירז מאיר, אמר בדיון: "נכון שמדובר בעבירות פליליות בין כותלי בית המשפט, אני חלילה לא מצדיק אותן, אבל כאשר אנשים מהסוג הזה עומדים לדין בעבירות חמורות, היה ראוי כי המדינה תשקול אפיק אחר ממשפט, שהוא כאן בזבוז משאבי ציבור עד כדי גיחוך". עוד הסביר הסנגור כי מבחינת הנאשמים העונש "הוא טיפה בים".
3 צפייה בגלריה
יצחק אברג'יל בבית המשפט המחוזי בתל אביב
יצחק אברג'יל בבית המשפט המחוזי בתל אביב
יצחק אברג'יל
(צילום: מוטי קמחי)
השופט דניאל בארי קבע ש"אין אפשרות להשלים עם תופעה חמורה זו. יש מקום לגזור עליהם עונשי מאסר משמעותיים".
ארברגי'ל מרצה כבר עונש מאסר של 18 שנה. בנוסף הוא כאמור עומד לדין בפרשה 512, פרשיית ענק שנמצאת בישורת האחרונה שלה בבית המשפט, במסגרתה נאשמים שורה של עבריינים בכירים בחברות בארגון הפשיעה של אברג'יל. בין היתר, מיוחסות לו עבירות של רציחות, עבירות סמים ועבירות נוספות.