1 צפייה בגלריה
מטפלים בחולה קורונה בפראג שבצ'כיה
מטפלים בחולה קורונה בפראג שבצ'כיה
מטפלים בחולה קורונה בפראג שבצ'כיה
(צילום: רויטרס)
משרד הבריאות עדכן הערב (יום חמישי) כי מחצות אובחנו 522 חולי קורונה חדשים בישראל - ושיעור הבדיקות החיוביות עומד בינתיים על 2%. נתון משמעותי שעלה מהנתונים הוא שמספר החולים במצב קשה בישראל ירד מתחת ל-300 - ועומד כעת על 298. מספר הנפטרים מהנגיף מאז פרוץ המגפה עלה ל-2,706.
רק בחודש שעבר, ב-12 באוקטובר, היו 827 חולי קורונה במצב קשה בבתי החולים ברחבי ישראל. חודש בדיוק עבר, וכעת מספר החולים שמצבם קשה עומד כאמור על 298.
עם זאת, למרות הירידה במספר החולים קשה, לא נרשמה עדיין ירידה משמעותית במספר הנדבקים החדשים. מאז חצות אובחנו 522 נדבקים, ובסך הכול נערכו היום למעלה מ-26 אלף בדיקות קורונה כש-2% מהן היו חיוביות. אתמול אובחנו ב-24 שעות 735 חולי ואחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.9%.
בשבוע שעבר החליטה הממשלה להטיל סגר על בוקעתא והקריה החרדית בחצור הגלילית לאור שיעורי התחלואה הגבוהים בהם. בבוקעתא, לדוגמה, 3.5% מהתושבים מוגדרים כחולים פעילים כרגע.
מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החיסונים הראשונים של חברת "פייזר" נגד נגיף הקורונה יגיעו לישראל כבר בחודש ינואר. בסרטון לאחר הדיון בקבינט הקורונה אמר נתניהו: "זה ילך ויגדל מחודש לחודש, ואנחנו פועלים להביא חיסונים גם ממקורות אחרים. כמה שיותר - יותר טוב". הדיון, אגב, הסתיים ללא קבלת החלטות בנושא הטלת עוצר לילי או הרחבת פתיחת הלימודים.
נתניהו: "חיסוני קורונה בישראל - בחודש ינואר"
(צילום: איתי בית און, לע"מ)

נתניהו הוסיף: "צריך להבין שכיוון שזה ייקח זמן בכל העולם - אנחנו צריכים לשמור על הכללים. אני עומד על כך שהיציאה מהמגבלות תעשה בצורה מדורגת ואחראית. אני רוצה לפתוח את הכלכלה, את המסחר ואת כל שאר הדברים - לא פחות מאחרים, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה באחריות, כי אחרת פשוט נחזור בחזרה למקום שהיינו. הפתיחה תעשה בצורה כזו – כאשר אנחנו פותחים משהו אנחנו גורעים משהו, כדי לצמצמם את סכנת התחלואה".
ראש הממשלה הוסיף כי ביקש לקבל הצעה לתוכנית מסודרת להרחבת הערים האדומות, שתאפשר להחיל הקלות על יתר היישובים. "אנחנו בודקים גם אפשרויות אחרות. נעשה את זה בצורה אחראית", אמר.