תיעוד מהשלכת המטענים 

שאדי עמאד רחאמני, קבלן שיפוצים בן 22 מאום אל פחם, נעצר בחודש שעבר בחשד שייצר וסיפק מטעני חבלה לעבריינים. במשטרה ובפרקליטות שהגישה נגדו את כתב האישום ב-15 בנובמבר מיוחסים לו שלושה סעיפי אישום חמורים של ייצור נשק שהעונש עליהם הוא עד 15 שנות מאסר.
מבצע המעקב אחר הקבלן, שזכה לכינוי "בוב הבנאי", החל לאחר שבחודש אפריל דווח למשטרה על פיצוץ סמוך לבית בכפר איכסאל. החוקרים שהגיעו למקום איתרו מטען חבלה שלא התפוצץ מתחת למכונית של משפחה ביישוב. המטען פונה מהזירה וחוקרי מעבדת החבלה פירקו אותו בניסיון להתחקות אחר האדם שבנה אותו. בחקירה נמצאו סימנים זהים לשני מטענים אחרים שהושלכו בביר אל מכסור ובכפר מנדא בשנה שעברה.
3 צפייה בגלריה
המטען
המטען
אחד המטענים שנתפסו
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהפעלות המטענים
תיעוד מהפעלות המטענים
מטען שהושלך לתחנת דלק
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהפעלות המטענים
תיעוד מהפעלות המטענים
המטען שלא התפוצץ באיכסאל
בעקבות הממצאים הפורנזיים שנמצאו במטענים פשטו בלשי המשטרה על ביתו של הקבלן, ומעצרו הוארך מעת לעת בהתאם להתפתחויות החקירה. מפקד מרחב עמקים במשטרה, תת ניצב שלום אביטן, שיבח את עבודת החוקרים שהצליחו להתחקות אחר מייצר המטענים. מפקד המחוז, ניצב שמעון לביא, הוסיף כי מדובר במימוש המדיניות אותה כינה "לייבש את הביצה ולא רק לתפוס יתושים".
לביא ציין כי "פעילות ממוקדת ונחושה נגד סוחרים, יצרנים ומבריחים של אמצעי לחימה, יחד עם תפיסת הנשק שכבר בשטח, מביאה להקטנת זמינות אמצעי הלחימה לשימוש בסכסוכים ופעילות עבריינית בחברה הערבית".