4 צפייה בגלריה
תחנת בדיקה של קופת חולים לאומית
תחנת בדיקה של קופת חולים לאומית
תחנת בדיקה של קופת חולים לאומית
(צילום: דוברות לאומית)
מבצע "מגן חינוך" לבדיקת כ-75 אלף עובדי הוראה יצא לדרך. משרד הבריאות קורא לעובדים בכיתות א'-ד' להגיע להיבדק ממחר (יום ד') בקופות החולים ובמתחמים ייעודיים שיפעלו עד סוף השבוע למטרה זו "לצורך חזרה בטוחה לבתי הספר". עם זאת, בדומה לגני הילדים, גם הפעם לא יבדקו את התלמידים.

ממשרד החינוך נמסר עוד כי "לקראת פתיחת הלימודים בקרב כיתות א-ד בבתי-הספר היסודיים, התקיימה עבודת תכנון ותיאום לשיפור מתווה החזרה לפעילות, בהובלת משרד הבריאות, משרד החינוך, ומרכז השלטון המקומי, כדי לאפשר שגרה פדגוגית וחינוכית לצד שמירה על בריאותם".
יש להדגיש כי קיימים סימני שאלה בנוגע לבדיקות שייערכו למורים בהמשך, שכן הם עשויים לא להיבדק לאחר החזרה ללימודים.
לפי התוכנית, משרד החינוך יהיה אחראי על נתוני עובדי ההוראה שיתקבלו לפי חלוקה לרשויות ומספרי תעודות זהות ואחריהם יבוצע מעקב. כמו כן, יבוצע ניתוח נתונים מקדים לפילוח אזורי מגורים של אוכלוסיות סגלי הוראה שנדגמו עד היום ומחלימים שאינם נדרשים בבדיקה.
4 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה למערך החינוכי בגני יהושע
מתחם בדיקות קורונה למערך החינוכי בגני יהושע
מתחם בדיקות קורונה למערך החינוכי בגני יהושע
(צילום: נדב אבס)
לאחר מכן תיבנה תוכנית דיגום (בדיקה) ארצית שתופץ בכלי התקשורת. ב-21 באוקטובר תופעל תוכנית הסברה שתיבנה על-ידי משרדי הבריאות והחינוך, פיקוד העורף והרשויות המקומיות.
בנוסף, מרכז הבדיקות יעקוב במהלך היום אחר הנתונים - מדי ארבע שעות ובתום הערכת מצב - ויוודא אי-חריגה מיכולות המעבדות הפרטיות ובקופות החולים.
4 צפייה בגלריה
רם שפע באולפן ynet
רם שפע באולפן ynet
ח"כ רם שפע
(צילום: שאול גולן)
שלשום, נזכיר, אישר קבינט הקורונה לפתוח את מערכת החינוך עבור תלמידי כיתות א'-ד', ביום ראשון הבא, במסגרת שלב ההקלות השני בתוכנית היציאה ההדרגתית מהסגר. לפי המתווה שאישרו השרים, כיתות א'-ב' יפוצלו לשני חצאים וילמדו שלושה ימים בבית הספר, לסירוגין. בחצי השני של השבוע הכוונה היא שילמדו מהבית. המתכונת המדויקת תאושר בהמשך, לפי תוצאות פתיחת גני הילדים. כיתות ג'-ד' יחזרו ללמוד בקפסולות.
בתוך כך, יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע (כחול לבן), התייחס לנושא החזרה ללימודים ואמר כי הוועדה בראשותו לא תאשר את תקנות הלמידה בשטח פתוח עם מגבלת 15 תלמידים ומגבלת 100 מטרים בין הקבוצות. "הכוונה לאפשר לתלמידים ולמורים מפגשים בשטח פתוח מבורכת וחשובה", אמר ח"כ שפע, "אבל לא ברורות לי הגבלות המרחק, בזמן שלציבור הכללי מותר להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים".
לדבריו, "אף גורם מקצועי לא הצליח להסביר את הבחירה במספרים הללו בצורה שמניחה את הדעת ולכן ועדת החינוך לא תאשר את התקנות הללו". ח"כ שפע קרא לשרי הקבינט "לשנות את התקנות, כך שיתאפשר מפגש של 19 תלמידים ומורה במרחק של לפחות 50 מטר בין קבוצה לקבוצה. מחר נתכנס לאשר את התקנות המעוכדנות ונאפשר למיליוני תלמידים מענה רגשתי וחברתי במסגרת בתי הספר".