חוק "איחוד משפחות" שאמור היה לעלות מחר (יום ב') לא יעלה להצבעה בשל מחלוקות בקואליציה ובשל העובדה שלא הצליחו לגייס לו רוב. בקואליציה מנסים למצוא פשרות שיאפשרו את העברתו עד התאריך האחרון שבו יפקע החוק הישן - 6 ביולי.
2 צפייה בגלריה
בהנהלת הקואליציה בוחנים שינויים והקלות בחוק. בנט ולפיד בישיבת הממשלה, היום
בהנהלת הקואליציה בוחנים שינויים והקלות בחוק. בנט ולפיד בישיבת הממשלה, היום
בהנהלת הקואליציה בוחנים שינויים והקלות בחוק. בנט ולפיד בישיבת הממשלה, היום
(צילום: עמית שאבי)
מחר תקיים שרת הפנים, איילת שקד, ישיבה עם גורמי המקצוע סביב החוק שימנע כניסת פלסטינים לארץ. אז גם יוחלט האם להעלות אותו להצבעה ביום רביעי.
הקשיים התעוררו בין היתר משום בקואליציה החדשה יש כבר מי שהבהירו שלא יתמכו בחוק במתכונתו הנוכחית. בין המתנגדים השר עיסאווי פריג' וח"כ מוסי רז ממרצ. גם במפלגת העבודה ישנו סימן שאלה סביב הצבעתה של ח"כ אבתיסאם מראענה ברגע שיגיע החוק למליאה.
2 צפייה בגלריה
אבתיסאם מראענה
אבתיסאם מראענה
תצביע נגד? ח"כ מראענה
(צילום: יואב דודקביץ)
מראענה התייחסה היום לחוק בחשבון הטוויטר שלה. "בואו נדבר על שלושה דברים מהותיים שניתן לשנות בהוראת השעה בחוק איחוד המשפחות", כתבה מראענה ובהמשך פירטה: "לאפשר לבני הזוג הפלסטינים לנהוג ברכב בשטחי ישראל. לאפשר להן/ם ביטוח בריאות ממלכתי ולהעניק אזרחות ל-2,000 המשפחות שהגישו בקשת איחוד משפחות לפני שחוקק החוק ב-2003".
בהנהלת הקואליציה בוחנים שינויים אפשריים בחוק והקלות מסוימות כך שבכל זאת יהיה ניתן להעביר אותו מבלי להסתמך על אצבעותיהם של חברי האופוזיציה המתנים את תמיכתם בחוק, בין היתר, בהעברת חוק להסדרת ההתיישבות הצעירה.
מטעם הנהלת הקואליציה בראשות יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, וממלא מקום יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי, מסרו כי "למרות שחוק איחוד המשפחות לא יעלה להצבעה מחר, גם בשעה זו ממשיכים בממשלת האחדות לעבוד במטרה להגיע להבנות והסכמות. מאכזב, אך לא מפתיע, שמי שכן משחק בביטחון ישראל הם דווקא בנימין נתניהו ומפלגות האופוזיציה ששמים שיקולים פוליטיים לפני האינטרס הביטחוני של אזרחי מדינת ישראל".