החיפושים בהריסות הבניין בפלורידה, שקרס חלקית בשבוע שעבר, הופסקו היום מחשש לקריסת שאר המבנה. "מבצע החיפושים יימשך ברגע שיהיה בטוח לעשות זאת", אמרה דניאלה לוין קאווה, ראש מחוז מיאמי-דייד. גורמים בפלורידה אמרו שאינם יודעים מתי יהיה ניתן להמשיך בחיפושים. משפחות הנעדרים קיבלו עדכון על ההחלטה להפסיק זמנית את החיפושים אחר יקיריהן.
הצוותים שפועלים בהריסות קיבלו הנחיה להפסיק את עבודתם מעט אחרי 02:00 שעון פלורידה. "הם עובדים בסביבה מאוד לא בטוחה", אמר אלן קומינסקי, ראש מערך הכבאות במיאמי-דייד. קומינסקי דיווח שבבדיקה עלה שסדקים במבנה התרחבו, ולאחר מכן הצוותים נדרשו לעזוב בהקדם.
אסון קריסת הבניין במיאמי, שליחתנו למקום מדווחת: "זה נראה כמו 11 בספטמבר"
(צילום: משה מזרחי)

7 צפייה בגלריה
 הצוותים בהריסות הבניין
 הצוותים בהריסות הבניין
הצוותים בהריסות הבניין
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
אתמול מצאו צוותי החילוץ את שרידיהם של שישה קורבנות נוספים באסון בעיירה ספרסייד ליד מיאמי, שבה קהילה יהודית גדולה. מניין המתים עומד כעת על 18. מספר הנעדרים – על 145. הרשויות בפלורידה הצהירו כי הן לא איבדו תקווה למצוא ניצולים. עם זאת, הדיירים האחרונים שהוצאו מן ההריסות בחיים חולצו כמה שעות אחרי האסון. מאז נמצאו רק הרוגים בהריסות הבניין.
ההודעה על הפסקת החיפושים פורסמה לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לסרפסייד. ביידן ורעייתו, הגברת הראשונה ג'יל, יגיעו להודות לצוותים ולנחם את משפחות הקורבנות.
7 צפייה בגלריה
ג'ו ו ג'יל ביידן ביקור ב מיאמי פלורידה קריסת הבניין ב סרפסייד
ג'ו ו ג'יל ביידן ביקור ב מיאמי פלורידה קריסת הבניין ב סרפסייד
ג'יל וג'ו ביידן נוחתים במיאמי, פלורידה
(צילום: רויטרס)
הבניין, בן 12 קומות, קרס בחמישי שעבר בסביבות 02:00, כשרוב הדיירים ישנו במיטותיהם. אחרי האסון פורסם דו"ח מ-2018, שבו התריע מהנדס על "נזק מבני משמעותי". הדו"ח הביא לתכנון פרויקט בעלות של מיליוני דולרים לשיפוץ המבנה, שהיה אמור לצאת לפועל רק בעתיד הקרוב.
במוצאי שבת המריאה לסרפסייד משלחת של פיקוד העורף, כדי לסייע לחיפושים בהריסות.