שוטרים מפזרים חתונות בנצרת, איכסאל ומג'ד אל-כרום
(צילום: דובורות המשטרה)

אין הרתעה - והתושבים ביישובים הערביים ממשיכים להתחתן בניגוד לתקנות: למרות הסגרים שהוטלו על חלק מהיישובים במגזר, אליהם הצטרפו היום (ו') אום אל-פחם ויפיע, עקב נתוני תחלואת הקורונה הגבוהים בהם, שוטרי מחוז צפון פיזרו בימים האחרונים התקהלויות המוניות בכמה חתונות.
אתמול פיזרה המשטרה חינה ביישוב מג'ד אל-כרום, שהוכרז כאזור מוגבל, בהשתתפות עשרות מוזמנים שלא שמרו על התקנות, רקדו ולא עטו מסכות. בעלי השמחה זומנו לחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה. בעל השמחה והתקליטן באירוע נקנסו כל אחד בסך 5,000 שקלים.
2 צפייה בגלריה
אכסאל
אכסאל
פיזור אירוע באיכסאל בתחילת החודש
(צילום: דוברות המשטרה )
ביום רביעי המשטרה נאלצה לפזר חתונה המונית בנצרת, שהוכרזה כאזור מוגבל עד אתמול, בנוכחות עשרות אורחים שלא שמרו על ריחוק חברתי ולא עטו מסכות. אחד התושבים בעיר אמר כי "על המשטרה להעניש והגיש כתבי אישום נגד מפרי התקנות". לדבריו, "חייבים לשמור על ההוראות, אחרת לא נצא מהסגר. לא יכול להיות שעדיין יש כאלו שלא מעניינים אותם נתוני התחלואה והפגיעה בבריאות ובכלכלה". גם ביישוב איכסאל שבעמק יזרעאל פוזרו בימים האחרונים כמה חתונות.
מוקדם יותר עדכנו משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה כי ועדת השרים לאזורים מוגבלים הכריזה על אום אל-פחם ועל יפיע כאזורים מוגבלים למשך חמישה ימים, החל ממחר.
כמו כן, הוועדה האריכה את ההכרזה על מג'ד אל-כרום וכפר מנדא ביומיים נוספים, עד 1 בדצמבר, ואת ההכרזה על עראבה ביום נוסף, עד 30 בנובמבר.
2 צפייה בגלריה
שוטרים בכניסה לאום אל פחם בעקבות הסגר הלילי
שוטרים בכניסה לאום אל פחם בעקבות הסגר הלילי
שוטרים אוכפים את התקנות בכניסה לאום אל פחם. ארכיון
(צילום: שרון צור)
בנוסף, החמירה הוועדה את ההגבלות באזורים אלו וכעת היציאה לשטח פתוח תוגבל ל-500 מטרים ממקום המגורים, בניגוד ל-1,000 מטרים כפי שהיה עד כה.
במשטרה התייחסו לנושא ואמרו כי "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות ולהוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם פוגע במאמצים להשתלטות על התפשטות הנגיף ומעמיד בסכנה את בריאות הציבור ואת פרנסתו". כמו כן, נמסר כי "המשטרה תמשיך בפעילות מוגברת במישור הגלוי והסמוי, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמץ. ככל שיעלה חשד לקיומה של עבירה פלילית, משטרת ישראל תפעל בהתאם להוראות החוק כנגד מפרי ההנחיות בכלל מגזרי החברה ובכל מקום בארץ".
בשבוע האחרון אובחנו 234 נדבקים מאומתים חדשים בנצרת, 136 באום אל-פחם, 129 ברהט, 105 בשפרעם, 92 בטייבה, 84 בכפר קאסם, 79 במג'ד אל-כרום, 65 ביפיע ו-61 באיכסאל. שיעור הבדיקות החיוביות בנצרת בשבוע האחרון עמד על 6.7%, ובאום אל-פחם על 9.8%. זאת לעומת 3% בירושלים, 0.7% בתל אביב ו-1.5% בחיפה.