(צילום: אבי חי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרב במערכת הבחירות הנוכחית לציבור הערבי, כולל התבטאויות בנושא וביקורים ביישובים ערביים. האם הרומן המפתיע יצליח להניב פירות לראש הממשלה בבחירות במרץ? יוסף מקלדה, המייסד והבעלים של מכון הסקרים סטאטנט, טוען שהתשובה חיובית.
בריאיון לאולפן ynet, טען היום (ג') מקלדה כי נתניהו הצליח בעצם ההתקרבות שלו לחברה הערבית, "להרדים" את הציבור. "56% - זה שיעור ההצבעה הצפוי כרגע, במקום 65%. זאת אומרת ש-100 אלף ערבים לא יצביעו בפעם הזאת", אמר.
נתניהו ל-ynet: רוצה תמיכה של הערבים
(צילום: חסן שעלאן)

1 צפייה בגלריה
יוסף מקלדה
יוסף מקלדה
יוסף מקלדה
מקלדה העריך כי נתניהו, שבבחירות האחרונות קיבל כשליש מנדט מהציבור הערבי, יקבל ממנו כעת 2.7 מנדטים במקרה שהרשימה המשותפת תרוץ יחד. זאת, לדבריו, הודות ל"עבודה סיזיפית של הליכוד שמדבר ללב של האנשים - ומצליח".
"יש אנשים שלא סובלים את המשותפת ולא מעוניינים לחזור ולבחור אנשים שמבחינתם לא הביאו הישגים למרות 15 מנדטים שקיבלו", הוסיף מקלדה. "אנשים אומרים 'הצבענו למשותפת, היא המליצה על גנץ והוא חיבק את נתניהו, לא? אנחנו נצביע לנתניהו ישירות. בשביל מה כל הסיבוב הזה?".
נתניהו בביקור בנצרת
(צילום: קונטקט)

מקלדה העריך שהעניין יסתבך במקרה שהרשימה המשותפת תתפצל, תסריט שנראה כדבריו, ריאלי מאוד. "אם התנועה האיסלאמית (רע"מ - א"ש), שהיא החברה הטובה של נתניהו עכשיו, תרוץ לבד, חצי מהכוח של נתניהו ילך אליה", אמר. עם זאת, הוא ציין כי אין ודאות שרע"מ תעבור את אחוז החסימה.
"כרגע יש כל מיני תסריטים. בחלק רע"מ מקבלת שלושה מנדטים ובחלק חמישה מנדטים. אם מאזן גנאים (לשעבר ראש העיר סכנין - א"ש) יצטרף לרע"ם, וגם ראש העיר נצרת עלי סלאם שאנו יודעים שכבר הודיע על תמיכה, זה הולך לכיוון של חמישה מנדטים", הסביר.
הוא ציין עוד כי האינטרס של נתניהו עשוי להיות ריצה משותפת של הרשימה המשותפת. ואולם, במקרה כזה יהיה לנתניהו קשה הרבה יותר לבנות על צירוף של רע"מ לקואליציה אחרי הבחירות, אם ירצה בכך.