יחיא סינוואר: "הכיבוש מנסה לסחוט אותנו"

הפגישה בין שליח האו"ם תור וונסלנד וצמרת חמאס ברצועת עזה הסתיימה בצהריים (שני) בכישלון. הפגישה התמקדה במשא ומתן לקראת השגת הבנות רגיעה מחודשות בין ישראל לחמאס אחרי מבצע "שומר החומות", והסתיימה מבלי שחמאס קיבל את המינימום שדרש מישראל במסגרת המגעים. בסיום הפגישה הגדיר סינוואר את הפגישה "רעה" ובשיחה קצרה עם עיתונאים בעזה אמר כי ישראל לא מבינה את המסר של עמו.
"יש כוונה לסיים את המשבר ההומניטרי ברצועת עזה", אמר סינוואר. "ישראל ממשיכה ליישם את מדיניותה נגד העם הפלסטיני, נגד האסירים ונגד רצועת עזה ומנסה לסחוט אותנו בסוגיית ההקלה על תנאי החיים של תושבי הרצועה. הודענו לנציגי האו"ם שלא נקבל זאת. הפגישה הייתה רעה, היא לא הייתה טובה בכלל". סינוואר הוסיף כי הנהגת הפלגים בעזה תערוך בזמן הקרוב פגישה כדי להחליט על צעדיה להמשך.
תיעוד תקיפות חיל האוויר בעזה
(צילום: דובר צה"ל)

בסוף השבוע שעבר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדים ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני התבערה משטח הרצועה. זמן קצר לאחר מכן נשמעה התרעת צבע אדום בעוטף עזה. דובר צה"ל הבהיר שאין מדובר בירי רקטי, אלא בירי מקלעים של חמאס. לא היו נפגעים.
באותה יממה פרצו שמונה שריפות בשטח ישראל. בגל התקיפות הנרחב הטילו המטוסים טונות רבות של פצצות על מבנים ועל בור שיגור של רקטות. מטרת ישראל בתקיפות אלה היא להעביר מסר לחמאס לפיו היא מוכנה להמשך המערכה, אם תידרש לכך.
הפלסטינים דיווחו בתחילת גל התקיפות כי במוקד היו מוצבים של הזרוע הצבאית של חמאס בצפון ובדרום רצועת עזה, ובהם מוצב אחד שהותקף שלוש פעמים. חמאס הגיב לגל התקיפות הנרחב: "ההפצצות שביצעה ישראל ביעדי ההתנגדות הם אך ורק מפגן של הממשלה החדשה שנועד לשפר את המורל של החיילים שקרסו מול מתקפות ההתנגדות במערכה האחרונה". בחמאס איימו כי "אם ישראל תבצע מעשה טיפשי כלשהו ותפגע בעם או בהתנגדות הפלסטינית, אזי, ההתנגדות ובראשה גדודי אל-קסאם, יהיו המגן של אנשינו והמקומות הקדושים".