משדר מיוחד ביום הבחירות מאולפן ynet ומהמוקדים השונים

ישראל הולכת לקלפיות, בפעם הרביעית תוך שנתיים: בשעה 07:00 (יום ג') נפתחו רוב הקלפיות ברחבי הארץ. 6,578,084 בעלי זכות בחירה יוכלו מהבוקר להצביע ב-13,685 קלפיות, מתוכן 751 קלפיות ייעודיות לחולי קורונה ומבודדים. רוב הקלפיות יינעלו ב-22:00, ואז גם יתפרסמו המדגמים - שכלל לא ברור אם יבהירו מי ירכיב את הממשלה ומי יישאר מחוץ לכנסת. ynet ילווה את יום הבחירות במשדרים מיוחדים ומהערב ולתוך הלילה יעביר את המשדר המרכזי עם כל המדגמים, התגובות והתוצאות.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד – מתחם הבחירות של ynet
8 צפייה בגלריה
הכנות לפתיחת הקלפי בבית הספר בית יעקב בית הילד בתל אביב
הכנות לפתיחת הקלפי בבית הספר בית יעקב בית הילד בתל אביב
הכנות לפתיחת קלפי בתל אביב
(צילום: בראל אפרים)
8 צפייה בגלריה
הכנות לפתיחת הקלפי בבית הספר בית יעקב בית הילד בתל אביב
הכנות לפתיחת הקלפי בבית הספר בית יעקב בית הילד בתל אביב
קלפי בתל אביב
(צילום: בראל אפרים)
8 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, EPA, gettyimages)
ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיע לכותל בערב האחרון שלפני בחירות 2021. לפני כן הוא ביקר בשוק מחנה יהודה בירושלים. בסרטון שהעלה אמש קרא נתניהו ליו"ר ימינה נפתלי בנט לבטל את הסכם העודפים שעליו חתם עם יו"ר תקווה חדשה: "גדעון סער אמר בצורה מפורשת שהוא מוכן לרוטציה עם לפיד. אני קורא לבנט - בטל מיד את הסכם העודפים שיש לך עם סער, כי אחרת אתה מעביר קולות ללפיד".
8 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בכותל המערבי לקראת הבחירות
בנימין נתניהו בכותל המערבי לקראת הבחירות
נתניהו בכותל, אמש
(צילום: עמית שאבי)
בנט באולפן ynet. צריך לעבוד יחד
(צילום: שמוליק דודפור)

בריאיון באולפן ynet אתמול התייחס יו"ר ימינה בנט לכך שסער קרא לו "שקרן ואמר כי "רמאי אחד כבר יש לנו, אנחנו לא צריכים עוד אחד". "נצטרך לעבוד ביחד, אני לא רוצה ללכת לאזורים אישיים", אמר על כך בנט.
יו"ר יש עתיד לפיד, שמפלגתו לפי הסקרים צפויה להיות השנייה בגודלה אחרי הליכוד, הגיע לגרנד קניון בחיפה וניסה לשכנע מתלבטים לבחור במפלגתו. סער מצדו הגיע למטה "תקווה חדשה" וניסה אף הוא להמריץ בוחרים. הסוקרים אמרו רק בשבוע שעבר כי מאות אלפי ישראלים, המהווים בין 10 ל-13 מנדטים, לא החליטו למי להצביע.
יושבת ראש העבודה מרב מיכאלי תדרכה פעילים בתל אביב ואמרה: "הפכנו להיות הטרנד החם של הבחירות. אנחנו בונות ובונים את העתיד של מדינת ישראל ושווה להשקיע בנו כבר עכשיו".
לפיד: מוכן לוותר על ראשות הממשלה
(צילום: שמוליק דודפור)

"הטרנד של הבחירות". מיכאלי באולפן ynet
(צילום: שמוליק דודפור)

(צילום: שמוליק דודפור)

(צילום: שמוליק דודפור)

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס במטה המפלגה בירושלים לאפשרות של אחוזי הצבעה נמוכים: "אנשים אומרים לנו שהם חושבים שיהיו בחירות בפעם החמישית. אומרים שהם בהכנות לפסח. חשוב להגיד להם שהסיפור לא נגמר".
שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שאמר באולפן ynet כי ייתכן שיהיה ראש הממשלה אם יהיו בחירות חמישיות, אמר ב"פייסבוק לייב" כי "זה הזמן להצביע מהראש. מדינת ישראל שכולנו אוהבים בסכנה בגלל קבוצה קיצונית שמאיימת לפורר את החברה הישראלית, ובראשה ראש ממשלה שמבקש לכרסם ביסודות הדמוקרטיה".
גנץ באולפן ynet. להצביע מהראש
(צילום: שמוליק דודפור)

8 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
הסיפור לא נגמר. דרעי
(צילום: יואב דודקביץ)
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאמר כי "נתניהו במסע של הישרדות אישית - לא מעניינת אותו המדינה ולא שום דבר חוץ ממנו - הותקף אתמול באולפן ynet מכמה שצפויים לשבת בקואליציה עם נתניהו. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי ליברמן "חשוך וגזען", ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אמר כי "אם אנחנו מודיעים לליברמן שאנחנו לא עם נתניהו - לא יהיה תנאי לממשלה בלי חרדים".
אחד הקרבות המרכזיים בבחירות 2021 הוא קרב התחתית, הניסיון להימנע מירידה אל מתחת לאחוז החסימה. "העסק מאוד צמוד ויכול להיחתך על מאות קולות", אמר ניצן הורוביץ יו"ר מרצ, אחת מהמפלגות המתנדנדות לפי הסקרים, ביחד עם רע"ם של מנסור עבאס, כחול לבן וייתכן שגם הציונות הדתית והעבודה. הרשימה המשותפת, שזכתה ב-15 מנדטים בבחירות הקודמות, צפויה להיחלש משמעותית, על רקע הפיצול – והניסיון של נתניהו לזכות בקולות הערבים. "הציבור הערבי מזלזל בנתניהו", אמר אתמול עם זאת יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה, מספר 3 ברשימה.
רוב הקלפיות ייפתחו היום מהשעה 07:00 בבוקר ועד ל-22:00. ביישובים הקטנים שעות ההצבעה הן מ-08:00 ועד 20:00, וכך גם בבתי החולים ובבתי הסוהר ובתי המעצר. הקלפיות הייעודיות לחולי קורונה יפעלו בין 08:00 ל-19:00, ואילו מבודדים יוכלו להצביע בשעות ההצבעה הרגילות - 07:00 עד 22:00.
(צילום: שמוליק דודפור)

(צילום: שמוליק דודפור)

יותר מ-600 קווי אוטובוס בינעירוניים וכל קווי הרכבת כבר פועלים ללא תשלום, ללא צורך בהצגת תעודה כלשהי או בתיקוף הנסיעה באמצעות כרטיס הרב קו או אחת האפליקציות לתשלום בתחבורה הציבורית. האפשרות לנסיעה חינמית בתחבורה הציבורית תימשך עד הלילה. בנוסף, שיתוף פעולה של משרד הפנים עם הסטארט-אפ הישראלי SPS מאפשר לבוחרים דרך אתר המשרד לנווט את דרכם לקלפי בכל דרך שיבחרו: בתחבורה ציבורית, ברגל, במונית ועוד.
לנמצאים בבידוד אסור להגיע בתחבורה ציבורית אל הקלפיות המיוחדות ועליהם לנסוע ברכב פרטי אל הקלפי. מבודד שנרשם ככזה במשרד הבריאות ואין באפשרותו להגיע באופן עצמאי אל הקלפי יכול להזמין הסעה פרטית ללא עלות, בהתאם למתווה שגיבשה ועדת הבחירות המרכזית עם חברת המוניות "גט".
8 צפייה בגלריה
הקמת קלפי מבודדים לקראת בחירות 2021
הקמת קלפי מבודדים לקראת בחירות 2021
קלפי למבודדים בפתח תקווה
(צילום: ירון דרוקמן)
על חולי קורונה ומבודדים שפיתחו תסמינים נאסר להגיע עצמאית אל הקלפי ועליהם להירשם להסעה במימון ועדת הבחירות המרכזית. את הזמנת ההסעה לקלפיות המיוחדות ניתן לבצע באמצעות האתר של חברת "בון תור", עד השעה 16:00 בלבד.
בשעה 22:00 ייסגרו הקלפיות בכל רחבי הארץ ויחל מבצע ספירת הקולות של ועדת הבחירות המרכזית. תוצאות האמת צפויות להתפרסם ממחר לפנות בוקר, והמטרה היא לסיים את הספירה כולה - כולל מאות אלפי המעטפות הכפולות - עד יום שישי אחר הצהריים. ב-31 במרץ יוגשו תוצאות הבחירות הסופיות והרשמיות לנשיא המדינה, ועד 14 באפריל ניתן יהיה לערער על התוצאות לבית המשפט.
פורסם לראשונה: 23:32, 22.03.21