החיפושים אחר הצוללת באינדונזיה
(צילום: רויטרס )

ארבעה ימים אחרי שהודיע על היעלמותה, חיל הים האינדונזי מסר היום (שבת) כי איתר את הצוללת שנעלמה ביום רביעי האחרון באזור האי באלי, כשבתוכה 53 אנשי צוות. היא טבעה עד לעומק של כ-850 מטר, וקלוש הסיכוי שמישהו מאנשי צוותה שרד.
4 צפייה בגלריה
אינדונזיה צוללת נעדרת זו הצוללת הנעדרת ב תמונת ארכיון
אינדונזיה צוללת נעדרת זו הצוללת הנעדרת ב תמונת ארכיון
הצוללת הנעדרת
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
אינדונזיה צוללת נעדרת ספינה של חיל הים עוזרת בחיפושים באלי
אינדונזיה צוללת נעדרת ספינה של חיל הים עוזרת בחיפושים באלי
החיפושים אחר הצוללת
(צילום: AP)
מפקד חיל הים האינדונזי, יודו מרגונו, אמר כי העומק שבו אותרה הצוללת גדול בהרבה מזה שבו מאפשר לה כושר הצלילה שלה לשהות בבטחה, 500 מטרים. הרשויות נערכות לחילוצה מהמצולות, אך מרגונו ציין כי החמצן בצוללת הספיק רק עד היום בבוקר, וכי הסיכויים שמי מאנשי הצוות שרד הם קלושים.
מפקד החיל ציין כי צוותי החיפוש מצאו פריטים שנפלטו מהצוללת, בהם חלקים ממערכת טורפדו, בקבוק גריז שלפי ההערכות שימש לשימון הפריסקופ ושטיחי תפילה.
הצוללת הנעדרת היא KRI Nanggala-402 מתוצרת גרמניה. היא נבנתה ב-1978, וב-2012 הושלמו שנתיים של שיפוצים שנערכו לה בדרום קוריאה. משקלה של הצוללת 1,395 טונות.
חיל הים איבד את הקשר עם הצוללת במהלך תרגיל שקיימה בים מצפון לאי באלי, והצבא האינדונזי מיהר לבקש את עזרת אוסטרליה וסינגפור בחיפושים. במהלך החיפוש האווירי אחר הצוללת זיהה אחד הצוותים כתם שמן ליד המקום שבו ירדה הצוללת אל מתחת לפני הים בפעם האחרונה, ושני כלי שיט של חיל הים, מצוידים בסונר, נשלחו לשם כדי לעזור בחיפוש.