פחות משישה ימים לבחירות הרביעיות בתוך שנתיים, ורגע לפני הסוף, הקמפיינים מעלים הילוך. ראשי המפלגות מנצלים את הימים האחרונים לסיורי שטח וניסיונות לשכנע את המתלבטים האחרונים.
בעוד בחלק מהמפלגות מרוכז המאמץ בניסיון אחרון למנוע זליגה המשתקפת בסקרים, במפלגות אחרות עובדים כדי להגדיל את מספרי המנדטים ולייצר יתרון ברור שיוכל לסייע בדרך לבית הנשיא. בשני הצדדים, למעשה, בונים בעיקר על קולות המתלבטים בשני הגושים, שעל-פי ההערכות עומדים על 10 עד 11 מנדטים.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בכנס בחירות בעפולה
בנימין נתניהו בכנס בחירות בעפולה
נתניהו. ממשיך למצב את לפיד כיריב המרכזי
ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו בילה את יומו בכנסים בשמונה מוקדים בצפון, ובהם היישוב הדרוזי כסרא-סמיע. המסר הקבוע שאותו מנסה נתניהו לשתול לא פסח גם על הכנסים שבהם השתתף היום, ובמוקד היה המשפט: "או אני או לפיד".
במקביל, הוא גם מנסה לסייע בקמפיין ממוקד לציונות הדתית, שמתבטא בפעילות השטח של השרים שמבהירים בכל הזדמנות: אם לא הליכוד - הציונות הדתית של סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
לסייע למרצ, ללכת על כחול לבן. לפיד
(צילום: קונטקט)
ביש עתיד של יאיר לפיד עסוקים בימים האחרונים במשחק עדין, שמטרתו לדאוג שמרצ תעבור את אחוז החסימה - ומנגד להבטיח שהמפלגה זוכה במספר מנדטים גבוה. טלפנים של יש עתיד התבקשו בימים האחרונים לא לנסות לשכנע מצביעי מרצ, וגם בשטח אנשי המפלגה מנסים לסייע למפלגתו של ניצן הורוביץ.
ואולם, בכל הנוגע לכחול לבן, מנסים ביש עתיד להוביל למצב שכמה פחות קולות יגיעו לבני גנץ. "אנחנו יכולים לנצח את הבחירות האלה", אמר לפיד היום, בכנס הפעילים האחרון לפני הבחירות. "אנחנו נאבקים על המנדט ה-61. כל השנתיים האלה מתנקזות למנדט אחד. מי שיהיה מספיק נחוש יביא אותו. אני רוצה להגיד לכל המתלבטים - הצד השני לא מתלבט. שישה מנדטים לא יעצרו את חסידיו של הרוצח ברוך גולדשטיין".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בכנס ימינה
נפתלי בנט בכנס ימינה
בנט. נתניהו חוליה חלודה
(צילום: מוטי קמחי)
בימינה של נפתלי בנט, עובדים בעיקר כדי למנוע את איבוד המנדטים של הרגע האחרון האופייני למפלגה במערכות הבחירות האחרונות. לכן, ערך אמש בנט כנס בחירות גדול בשדרות - עיר שמזוהה עם הליכוד, ושראש העיר שלה הוא המועמד מספר 3 ברשימתו של בנט - אלון דוידי.
"בתוך כל הקשקושים של הקמפיין אנחנו היחידים שיצאנו עם משהו אמיתי", אמר בנט. "עם מהות. אנחנו לא מציעים כמו נתניהו להצניח כסף מהליקופטרים. מי שיצביע לנתניהו ומירי רגב, לגדעון ולפיד הקול שלו ילבה את השנאה ויוביל לבחירות חמישיות". הוא שלל את האפשרות שישראל לא יכולה להתמודד עם האתגרים המדיניים והביטחוניים בלעדי נתניהו: "הוא היה חוליה אחת מתוך החוליות, והחוליה הזו צריכה להתחלף עם החוליה הבאה - כי היא כבר חלודה".
סער הושקה באוזו בשוק התקווה
(צילום: מוטי קמחי)

4 צפייה בגלריה
גדעון סער בחירות תקווה חדשה שוק התקווה תל אביב
גדעון סער בחירות תקווה חדשה שוק התקווה תל אביב
משקים את סער באוזו בשוק התקווה
(צילום: AFP)
גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יצא להמריץ את השטח והגיע לשוק התקווה בתל אביב עם מספר 2 במפלגתו, יפעת שאשא ביטון. "יש לנו שישה ימים לעשות מהפך", אמר סער לאנשיו ולאלו שעברו בשוק. "נתניהו בלחץ ולכן הוא משקר על עריקים דמיוניים. הוא יודע שאם יצביעו לנו בעוד שבוע אנחנו מחליפים אותו". סער תועד בסיור כשאחד מהאנשים משקה אותו באוזו.
פורסם לראשונה: 23:23, 17.03.21