תלמידי בתי הספר והגנים מנתניה ודרומית אליה יישארו בבית גם מחר וביום רביעי - וימשיכו לחול הגבלות על ההתקהלות, כך על פי ההנחיות העדכניות שפרסם הערב (ב') פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני וירי הרקטות על ישראל.
ביישובי עוטף עזה והדרום לא ניתן יהיה לקיים כל פעילות חינוכית, בעוד צפונה משם ועד לנתניה יתקיימו לימודים רק במסגרת החינוך המיוחד ובתוך מרחב מוגן תקני. בשאר הארץ יתקיימו לימודים כרגיל ללא הגבלה. בחינת הבגרות במתמטיקה המתוכננת לימים רביעי וחמישי תיערך במועד נוסף ב-9 ביוני, עבור תלמידים המתגוררים באזורים שבהם לא מתקיימים לימודים. תלמידים שאמורים להיבחן השבוע בבחינות בגרות אחרות יוכלו לדחות את הבחינה למועד נבצרים.
ריאיון עם אלוף פיקוד העורף אלוף אורי גורדין
(צילום: טל שמעוני, ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בבית ספר באשקלון
פגיעת רקטה בבית ספר באשקלון
בית ספר שנפגע מרקטה באשקלון
(צילום: AFP)
על פי ההנחיות העדכניות שתוקפן עד ליום רביעי ב-18:00, ביישובי עוטף עזה ועד לנתניה ניתן יהיה לקיים התקהלות של עד עשרה אנשים בלבד בשטח פתוח ושל עד 100 איש במבנה סגור. מותר להגיע לעבודה בתנאי שמקום העבודה נמצא קרוב מספיק למרחב מוגן תקני. בשאר חלקי הארץ אין הגבלת התקהלות או עבודה למעט אלו התקפות בגלל תקנות הקורונה.

שינויים בתחבורה הציבורית

כמו כן, יחולו מספר הגבלות על התחבורה הציבורית בדרום הארץ. באזור עוטף עזה לא יפעלו קווי המועצה האזורית אשכול (קווים 36 ו-379). קו 35 מבאר שבע לאשכול יפעל כרגיל.
כמו כן לא יפעלו קווי המועצה האזורית חוף אשקלון (קווים 26,27,29, 19, 20) ויהיו שינויים במסלולי הקווים 490, 492, 498, 391, 361, 363, 364, 464 ו-465, הנוסעים דרך צומת גבעתי. הקווים 353 ו-378 ייסעו דרך כביש 34, בין שדרות לנתיבות, וקו 58 מנתיבות יפעל עד שוקדה בלבד.
2 צפייה בגלריה
הסרת מגבלת תפוסה ברכבות
הסרת מגבלת תפוסה ברכבות
שינויים בפעילות הרכבות
(צילום: נדב אבס)
פעילותו של קו הרכבת כרמיאל- באר שבע תופסק זמנית. הקו הפרברי הנוסע בין תחנות כרמיאל, אחיהוד וחיפה יופעל כסדרו, והנוסעים מ/אל תחנות כרמיאל ואחיהוד שיעדם או מוצאם דרומית לתחנת חיפה חוף הכרמל יבצעו החלפת רכבות בחיפה. באופן זמני, לא תחודש תנועת הרכבות בקווים: בית שמש - נתניה וראשון לציון - לוד.
כמו כן, לא מופעלות רכבות בין תחנות באר שבע ואשקלון (קו הנגב המערבי) וכן חלים שינויים בלוח זמני הנסיעה בין תחנות אשדוד ואשקלון.

אלוף פיקוד העורף: "האזרחים נשמעים להנחיות"

"אנחנו בכל יום מפרסמים את מדיניות ההתגוננות יומיים קדימה על פי הערכת המצב", הסביר אלוף פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין לאולפן ynet, "אנחנו נמצאים באותה מדיניות התגוננות כבר שבעה ימים. לא שינינו אותה. אני לא מזהה שהעמידות של העורף הולכת ונשחקת. אני בסך הכול רואה נחישות רבה מאזרחי ישראל, גם מסקרים שאנחנו עושים וגם משיח שלי עם התושבים. אני חושב שהאזרחים נשמעים להנחיות בצורה נכונה מאוד ומקבלים הגנה משמעותית ממערכת ההגנה האווירית. כ-90 אחוז מהרקטות שמשוגרות אל עבר אזורים מיושבים מיורטות. אנחנו ערוכים לכלל התרחישים".