סרטונים שצילם החשוד ששוחרר

איברהים בדר, בן 18 ממזרח ירושלים, נעצר ביום שלישי בחשד שהפיץ בחשבון הטיקטוק שלו סרטונים שכללו צילומים של שוטרות שמוצבות ברחבי העיר. הוא חשוד בפגיעה בפרטיות ופרסום תצלום של אדם בניגוד לחוק למניעת הטרדה מינית, הטרדה והעלבת עובד ציבור. שופט בית משפט השלום, אלעד לנג, החליט בדיון כי אחד הסרטונים שהוצגו בפניו "אינו מהווה הפרה של הוראות חוק הגנת הפרטיות". לדבריו, "אני לא סבור שיש מקום לשנות את החלטתי - משהפרסומים אינם פוגעניים, אלא דווקא מחמיאים לשוטרת".
תופעה מתרחבת: מצלמים שוטרות בירושלים

5 צפייה בגלריה
עמוד הטיקטוק של החשוד
עמוד הטיקטוק של החשוד
עמוד הטיקטוק של החשוד
5 צפייה בגלריה
מתוך הפרוטוקול
מתוך הפרוטוקול
מתוך הפרוטוקול
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של בדר בחמישה ימים, ולאחר שהשופט החליט לשחררו ללא תנאים ביקשו במשטרה עיכוב ביצוע כדי לערער על ההחלטה. הם הציגו את דו"ח החקירה לשופט, אך הוא לא השתכנע.
לפי המשטרה, בדר מתמקד בסרטונים שהוא מצלם בשוטרות. "אני לא יודעת כמה זה חוקי לצלם את גופם של שוטרים שהולכים בעיר העתיקה, בהתנהלות ובסרטונים עם מוזיקת הרקע שהוא מעלה", אמרה רס"מ אורטל מלכה, הטוענת המשטרתית בדיון.
התופעה של צילום שוטרות, יש לציין, מתרחבת בירושלים - כשלא מעט צעירים מתעדים שוטרות במדים, מצלמים אותן מקרוב ומעלים לרשתות.
ארגון בצלמו הגיש תלונה לנציב הממונה על השופטים נגד השופט לנג בעקבות האמירה. במכתב ששלח מנכ"ל הארגון שי גליק לנציב הוא כתב כי "מדובר בפסיקה הזויה ומקוממת שמתירה לפגוע בנשים ולהחפיץ אותן בצורה רשמית. אין מקום לשופט כזה במדינת ישראל. זו החלטה שמתירה פגיעה מינית בכל עת ובכל רשת חברתית, בטענה של מחמאות לנשים. זוהי בדיוק הטענה של כל הפוגעים מינית. אם אותו נאשם היה מפיץ סרטונים כאלה של בני משפחת השופט, הוא היה נעצר עד תום ההליכים".
5 צפייה בגלריה
השוטרת שמתועדת בטיקטוק
השוטרת שמתועדת בטיקטוק
תופעה מתרחבת. מצלמים שוטרות בטיקטוק
סרטוני הטיקטוק שבהם ערבים תוקפים חרדים

זו לא הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שהמשטרה עוצרת ערבים במזרח ירושלים בעקבות סרטונים שהעלו בטיקטוק: התופעה החלה להתרחב עם הסרטון שצולם לפני כחודשיים ברכבת הקלה בבירה, אז תועד צעיר ערבי סוטר לצעיר חרדי. החשוד נעצר ונפתחו נגדו הליכים משפטיים.