5 צפייה בגלריה
מלך ירדן עבדאללה ובני גנץ
מלך ירדן עבדאללה ובני גנץ
נפגשו בירדן. המלך עבדאללה ובני גנץ
(צילום: AFP, אבי מועלם )
יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ נועד באחרונה בחשאי עם מלך ירדן עבדאללה. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. הפגישה הסודית התקיימה בארצו של המלך. ביום שישי האחרון, בשיחת זום עם פעילי מפלגתו, גנץ רמז על המגעים החשאיים שהוא מקיים עם בכירים ירדנים - ובירך על המאמר שכתב ל"ידיעות אחרונות" הנסיך הירדני חסן בן טלאל, שבו הוא קרא לקירוב בין המדינות ולקידום תהליך השלום. על נתניהו הוא אמר: "דמות לא רצויה שם, מפריע ליחסים".
גנץ רומז על יחסיו בירדן בשיחה עם פעיליו. "יש לי קשר רצוף עם המלך, נתניהו לא רצוי שם"
(מתוך יוטיוב)

"היחסים עם ירדן הם נכס אדיר, והם היו יכולים להיות טובים פי אלף", אמר גנץ בשיחת הזום, "יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני ובכירים ירדנים נוספים, ואני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את הקשרים. לצערי נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים".
שר החוץ גבי אשכנזי נועד גם הוא פעמיים בחודשים האחרונים עם עמיתו, שר החוץ הירדני איימן ספדי, ודן עמו בקידום פרויקטים שונים.
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
גנץ בשיחה עם פעילים: "נתניהו לא רצוי בירדן"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
חסן בן טלאל
חסן בן טלאל
הנסיך הירדני בן טלאל. קרא ל"קירוב בין המדינות ולקידום תהליך השלום"
על רקע המתיחות מול איראן, שקיבלה ביטוי נוסף בפיצוץ שאירע באזור מפרץ עומאן ושפגע בספינת המשא "הליוס ריי" שבבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר - וכפי שפורסם ב-ynet מפי גורמים ביטחוניים בישראל, איראן עומדת מאחורי התקרית - אמר גנץ: "אנחנו לא יכולים להסכים שאיראן תגיע לגרעין צבאי, ואנחנו פועלים מדינית, כלכלית וכמובן ביטחונית כדי למנוע את זה".
שר הביטחון הוסיף: "בימים האחרונים ראיתי שנתניהו מנכס את הטיפול באיראן לעצמו - הוא התבלבל. הביטחון הוא לא עניין פרטי של ביבי, בדיוק כמו שהחיסונים שיש למדינת ישראל אינם נכס פרטי שלו. יש גופים רבים ששותפים בבניית היכולות שלנו מול איראן - המוסד, משרד החוץ, המל"ל וכמובן צה"ל ומערכת הביטחון.
"היצירתיות של המוסד היא לא פיתוח של ביבי וגם לא הנחישות של צה"ל", המשיך שר הביטחון בשיחת הזום, "אנחנו בונים את המענה ההתקפי, ההגנתי וגם המודיעיני, ואנחנו נדע להגן על מדינת ישראל. כדי למנוע איראן גרעינית חשוב מאוד שיהיה שיח עם ארצות הברית, עם אירופה וגם עם מדינות ערביות שחולקות איתנו את האינטרס הזה. לישראל יש ידידות קרובות בעולם וראשית צריך לפעול ביחד איתן".
5 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לספינה
הנזק שנגרם לספינה
הפגיעה בספינה בבעלות ישראלית, בשבוע שעבר. "ביבי מנכס את הטיפול באיראן לעצמו, הוא התבלבל"
(צילום: Aurora Intel)
5 צפייה בגלריה
מפה מפרץ עומאן מיקום פיצוץ שבו נפגעה ספינה ישראלית הליוס ריי
מפה מפרץ עומאן מיקום פיצוץ שבו נפגעה ספינה ישראלית הליוס ריי
"בונים מענה התקפי, הגנתי וגם מודיעיני". מקום הפגיעה בספינה, על פי גורמים בישראל - בידי איראן
בנוגע ליחסים עם מדינות באזור ועסקאות הנשק אמר גנץ: "נכון שאנחנו מאותגרים מכניסת מערכות נשק חדשות למדינות באזור, אבל צריך לזכור שמדובר במדינות שהן בצד שלנו. יש קואליציית שלום, ואנחנו צריכים להתחשב בכך ולהשתמש בבריתות הקיימות בסביבה. אני אומר לכם מבלי להיכנס לפרטים, שבפעולות שעשיתי עם מערכת הביטחון בחו"ל הבטחנו את היתרון האיכותי של ישראל שנים קדימה".
לתפיסתו של גנץ, יש לקדם את הסיוע במתן החיסונים נגד הקורונה לפלסטינים: "יש לנו גם אינטרס בריאותי, גם אינטרס מדיני וגם אינטרס הומניטרי שלפלסטינים יהיו חיסונים", הוא אמר לפעילים, "יש יותר מ-100 אלף פועלים פלסטינים שנמצאים במגע עם אזרחים ישראלים מדי יום, ומגיע לכל הפלסטינים שיהיו מחוסנים. לכן אנחנו מחויבים לסייע להם לרכוש חיסונים ממקומות שונים, ולבחון כל סיוע אפשרי נוסף".