1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל ערר של המשטרה על החלטת בית משפט השלום לשחרר למעצר בית גבר שהואשם בתקיפת אשתו ולאפשר לו לעבוד - בין היתר כדי שלא יאבד את פרנסתו בזמן הקורונה.
הגבר, בשנות ה-30 לחייו, עובד עיריית ירושלים, נאשם שהכה את אשתו בחגורה לפני כשלושה חודשים. היא ניסתה להימלט ונאלצה לקפוץ ממרפסת. מחלקת התביעות במשטרה הגישה נגד הגבר כתב אישום בגין תקיפה שגורמת חבלה של ממש, כליאת שווא, תקיפה בנסיבות מחמירות ואיומים.
פאול שטרקהשופט המקל פאול שטרקצילום: אתר בתי המשפט
לפי כתב האישום, במהלך ויכוח הגבר נטל את הטלפון הנייד של אשתו ונעל את דלת הבית כדי שלא תוכל לצאת. לאחר מכן הכה אותה בפניה. לפנות בוקר העיר אותה והכה אותה עם חגורה, וכדי להימלט היא קפצה ממרפסת בגובה ארבעה מטרים.
עם הגשת כתב האישום האריך בית משפט השלום את מעצרו של הגבר עד תום ההליכים המשפטיים. ואולם הוא הגיש בקשה להשתחרר למעצר בית, כדי שיוכל לחזור לעבודתו. השופט פאול שטרק קיבל את הבקשה ואיפשר לו לצאת לעבודה עם ליווי ופיקוח. "אם יאבד את העבודה בימי קורונה, ספק אם ימצא עבודה אם ישתחרר לאחר סיום התיק", נימק שטרק. כאמור, התביעה ערערה על ההחלטה והמחוזי הורה לשחרר את הגבר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני.
תגובת הנהלת בתי המשפט: "נלקחה בחשבון החובה של הנאשם לפרנס את ילדיו ולשלם מזונות. בית המשפט החליט ליצור רשת ביטחון למתלוננת ולהאריך את מעצר הבית בפיקוח מלא, למעט בשעות שבהן ייצא בליווי מפקח למקום עבודתו. הערעור התקבל וכעת הנאשם נמצא במעצר בית באיזוק אלקטרוני".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העובד לא הוחזר לעבודתו, נמצא בהפסקת שכר ובהליך משמעתי".