תיעוד: מחליפים את דגל ישראל בדגל אש"ף בלוד

עשרות צעירים ערבים הפגינו אמש (ב') ברחובות רמלה ולוד. המפגינים חסמו כבישים, יידו אבנים ואף תועדו מחליפים דגלי ישראל בדגלי פלסטין. 16 מהמפגינים בשתי הערים נעצרו על ידי המשטרה. זו ההתפתחות האחרונה בגל ההתפרעויות במגזר הערבי בישראל על רקע המהומות בירושלים והירי הבלתי פוסק מעזה.
ברמלה מספר צעירים ערבים יידו אבנים והציתו פחי אשפה ברחוב ביאליק בעיר. בין היתר הם רגמו באבנים אוטובוס של קו 249 לפתח תקווה, וכן יידו אבנים לעבר תושבים יהודים. אין נפגעים בשני האירועים, נזק נגרם לאוטובוס.
בלוד הפגינו עשרות צעירים ערבים בשכונת רמת אשכול בעיר. המפגינים חסמו את התנועה והציתו עץ סמוך לנקודת המשטרה המקומית. שניים מהמפגינים תועדו מטפסים על עמוד חשמל ומחליפים את דגל ישראל בדגל פלסטין.
3 צפייה בגלריה
יום ירושלים בלוד: ההמונים מורידים את דגל ישראל ותולים את דגל פלסטין
יום ירושלים בלוד: ההמונים מורידים את דגל ישראל ותולים את דגל פלסטין
מחליפים בין הדגלים
3 צפייה בגלריה
יום ירושלים בלוד: ההמונים מורידים את דגל ישראל ותולים את דגל פלסטין
יום ירושלים בלוד: ההמונים מורידים את דגל ישראל ותולים את דגל פלסטין
דגל פלסטין במקום דגל ישראל
ראש העיר לוד יאיר רביבו אמר בתגובה לתקרית ולמהומות כי הוא "מגנה בכל תוקף את אירועי האלימות של צעירים ערבים מלוד וקורא להרגעת הרוחות בלוד ולהימנע מלהיגרר לפרובוקציות. המשטרה אשר מטפלת ברגעים אלו בהפרות הסדר תביא את הפורעים על עונשם במלוא החומרה. נפעל יחד באפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות, הפרת סדר ופגיעה בביטחון הציבור ונעשה את הכל כדי לשמור על סמלי השלטון והמשילות בלוד. בשלב זה הנחתי לבטל את השוק העירוני מחר, כדי למנוע כל סיכון כלפי הסוחרים והקונים".
ראש העיר רמלה מיכאל וידל אמר כי "ערב קשה עובר עלינו כעיר, עשרות רבות של פורעי חוק פגעו בסמלי שלטון, תחנת משטרה, מצלמות, רגימת ניידות ואוטובוס באבנים. יש עשרות שוטרים ויחידות מיוחדות פרוסות בכל אזורי ההתפרעויות. מצלמות העירייה וכוחות המשטרה הצליחו לחשוף רבים ממבצעי הוונדליזם. זה הזמן של מנהיגי הקהילה הערבית ברמלה לגלות אחריות ולהרגיע את השטח. לפני דקות אחדות סיימתי הערכת מצב עם כלל גורמי הביטחון בעקבות ההתפרעויות בעיר, שוחחתי עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על מנת לתגבר את עירנו בכוחות ביטחון נוספים".
3 צפייה בגלריה
הפגנה בחיפה
הפגנה בחיפה
רימוני עשן בהפגנה בחיפה
(צילום: פאדי אמון)
לפחות 15 בני אדם נפצעו אמש באורח קל מיידוי אבנים בעקבות ההפגנות של צעירים במגזר הערבי ברחבי הארץ. בין הפצועים יהודי דתי כבן 40, שהותקף ברכבו סמוך לכפר כנא עד שחולץ על ידי מספר תושבי הכפר הסמוך, צעיר בן 25 שרכבו נפגע מאבנים ושוטר שהוצב בהפגנה בחיפה.
במשטרה דיווחו על 46 בני אדם שנעצרו בחשד למעורבות בהפרות הסדר ויידוי האבנים באזור הצפון בלבד. לטענת המשטרה צפויים מעצרים נוספים בעקבות המהומות.