לפיד יקבל את המנדט אבל בנט יכהן ראשון? ריאיון עם השר איתן גינזבורג
(צילום: אבי חי)

שר התקשורת איתן גינזבורג ממפלגת כחול לבן - שהמליצה בפני נשיא המדינה להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אמר היום (ד') בריאיון לאולפן ynet כי "הממשלה האחרונה נפלה בגלל חוסר האמון בראש הממשלה בנימין נתניהו ואופן ההתנהלות שלנו. בכל רגע הוא ניסה להפר את ההסכם ולעשות תרגילים".
לדבריו, ממשלת שינוי היא אפשרית: "אפשר לחשוב שהדעות שלי תואמות לאלה של ליצמן, ובכל זאת אפשר להסכים על הדברים הרחבים. אנחנו יושבים עם ראשי הסיעות השונות בכנסת ומגיעים להבנות. יהיו פשרות, כולם יצטרכו לוותר קצת על האגו, על האידיאולוגיה, וללכת על דברים שהם קונצנזוס".
2 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג בריאיון אולפן
איתן גינזבורג בריאיון אולפן
השר איתן גינזבורג. "ממשלת שינוי - אפשרית"
(צילום: ירון ברנר)
נתניהו נכשל – לפיד יקבל המנדט? פאנל פוליטי עם לימור לבנת, אלדד יניב, רויטל סויד ויוסי פוקס
(צילום: אבי חי)

2 צפייה בגלריה
"גנץ צריך לעמוד בראש; אך ממליצים על לפיד"
"גנץ צריך לעמוד בראש; אך ממליצים על לפיד"
"גנץ צריך לעמוד בראש; אך ממליצים על לפיד"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- המלצתם על לפיד בגלל חשש מפני תרגיל כלשהו של בנט? "ליאיר לפיד יש את המפלגה הגדולה בגוש האחר, בגוש השינוי, ואנחנו חושבים שזה מה שראוי לעשות. אנחנו מקווים שהמנדט יוטל ושממשלה תורכב כמה שיותר מהר. נראה לי שזה אינטרס של החברה הישראלית, של כל אזרחי ישראל, וכל יום שעובר זה פשוט חבל".
- אתה חותם על האמירה של לימור לבנת כאן באולפן שתם עידן נתניהו? "אני חושב שנתניהו מבין שהוא צריך לרדת מהבמה הפוליטית. גם אם הוא יישאר בכנסת, כח"כ, מוטב לו להתעסק בענייניו הפרטיים והמשפטיים, ולתת למדינה להתנהל גם בלעדיו".
- בדקתם אפשרות שגנץ יקבל את המנדט? "כבר לפני חודש המלצנו על לפיד. אנחנו רגילים לדיבורים ולניסיונות לעשות ספינים מאחורי הגב שלנו, עברנו את זה במשך שנה שלמה. אנחנו מחויבים לגוש השינוי, להקמת ממשלה אחרת. אם שואלים אותי - אני חושב שמי שצריך לעמוד בראשות הממשלה הוא גנץ, אבל המספרים מדברים אחרת, ההיתכנות הפוליטית היא אחרת. אנחנו נעמוד מאחורי יאיר לפיד שיקים את הממשלה, או לצד כל מועמד אחר שיוסכם על גוש השינוי".