בית החולים שאריטה בברלין דיווח היום על שיפור במצבו של אלכסיי נבלני, איש האופוזיציה הרוסי שהורעל ב-20 באוגוסט. בהודעת בית החולים נמסר שנבלני יצא מהתרדמת הכפויה שבה היה שרוי, מגיב לסביבה וכבר לא זקוק למכונת הנשמה.
נבלני הועבר לטיפול בבית החולים בגרמניה יומיים אחרי שהתמוטט בטיסה למוסקבה ואושפז בסיביר במצב קשה ובתרדמת. בהודעת בית החולים בברלין נמסר כי "עדיין מוקדם מדי להעריך את ההשפעות האפשריות לטווח הארוך כתוצאה מההרעלה הקשה שעבר".
2 צפייה בגלריה
תמונתו של אלכסיי נבלני
תמונתו של אלכסיי נבלני
אלכסיי נבלני
(צילום: AP)
אנשיו של נבלני טענו שהוא שתה תה מורעל בבית קפה בשדה התעופה בעיר טומסק בסיביר. אחרי אשפוזו בסיביר אמרו גורמים בשירות הביטחון הרוסי שנבלני היה תחת מעקב נרחב בזמן ביקורו באזור.
פעילים גרמנים העבירו את נבלני מסיביר לגרמניה ב-22 באוגוסט במטוס מיוחד, בעקבות טענות לפיהן הרופאים הרוסים שטיפלו בו "מושכים זמן" ומסתירים את האמת על מצבו. הרופאים הרוסים סיפרו שהם הצילו את חייו - ושלא מצאו סימן שמעיד על הרעלה.
2 צפייה בגלריה
אלכסיי נבלני שותה תה מורעל בשדה התעופה
אלכסיי נבלני שותה תה מורעל בשדה התעופה
רגע ההרעלה? נבלני בבית הקפה בשדה התעופה
(צילום: Bild)
בשבוע שעבר מסרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שבדיקת מעבדה קבעה שנבלני הורעל בחומר הקטלני "נוביצ'וק", שפותח בברית המועצות בשלהי המלחמה הקרה. החומר הרעיל שימש גם להרעלת הסוכן הכפול סרגיי סקריפל ובתו יוליה באנגליה ב-2018, הרעלה שמיוחסת לרוסים.
נבלני בן ה-44 הוא היריב הגדול ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. איש האופוזיציה צבר לעצמו אויבים רבים במדינה במהלך מלחמתו העיקשת נגד השחיתות. בקרמלין הכחישו קשר למצבו של נבלני, דחו את ההאשמות של מדינות במערב ואיחלו לאיש האופוזיציה החלמה מהירה. מריה זחרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, אמרה שהטענה שנבלני הורעל בנוביצ'וק לא מגובה בעובדות.