3 צפייה בגלריה
אביגדור רימר
אביגדור רימר
אביגדור רימר בבית המשפט, דצמבר אשתקד
(צילום: מוטי קמחי )
ד"ר אביגדור רימר, פסיכולוג בן 76 מהרצליה, נידון ל-42 חודשי מאסר בגין גרימת מותה ברשלנות והפקרתה של תמר לנגר בת ה-83 בתאונת דרכים בהרצליה בדצמבר 2020. כך הוחלט היום (ג') בבית המשפט המחוזי בתל אביב. עוד נגזרו עליו מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה ל-12 שנה, ותשלום פיצוי של 50 אלף שקל למשפחת הנפגעת.
לפי כתב האישום שהוגש נגדו ביוני 2020 על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, ד"ר רימר - פסיכולוג ומרצה מוכר בתחומו - התנגש ברכבה של לנגר בעת שעמדה לצדו על אי-תנועה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר.
כתוצאה מהפגיעה היא נפלה וראשה נחבט באספלט. לאחר מכן נטען כי רימר נמלט מהמקום. הוא הואשם בגרימת מותה ברשלנות והפקרתה של לנגר, וכן בשיבוש מהלכי משפט. רימר הורשע בכל העבירות שיוחסו לו.
3 צפייה בגלריה
אביגדור רימר
אביגדור רימר
"נמלט מבלי שסייע, שיקר על מעורבות בתאונה שנייה". רימר
(צילום: מוטי קמחי )
מהאישום עלה כי הפסיכולוג "לא נתן דעתו לדרך, נהג באופן שסיכן חיי אדם, לא הבחין ברכבה של המנוחה, ופגע עם חזית רכבו בצד האחורי של רכבה. כתוצאה מכך נהדף רכבה של המנוחה, היא נפלה ארצה וראשה נחבט בכביש". כמה ימים לאחר התאונה, נפטרה לנגר בבית החולים.
"עוברי אורח שהיו במקום ניגשו אל המנוחה והחלו לטפל בה", תואר, "מיד לאחר מכן הביט הנאשם לעבר זירת התאונה, ראה את המנוחה השרועה על הכביש ואת עוברי האורח שסייעו לה, ונמלט מבלי לסייע לה ומבלי שהותיר כל פרט מזהה".
ימים ספורים לאחר התאונה החליף רימר פנס שנשבר ברכבו, במטרה לשבש את מהלכי החקירה ולהסתיר את זיהויו כנהג הרכב הפוגע, צוין. רק כעבור חודשיים מהתאונה, בעקבות חקירה מאומצת של יחידת בוחני התנועה במשטרת מחוז תל אביב, התגלתה מעורבותו בתאונה והוא נעצר. רימר טען במשפט כי לא רכבו פגע במנוחה - אלא רכב אחר, וכי רכבו היה מעורב ב"תאונה שנייה" שבה פגע ברכב נטוש.
"נגיש ערעור". עו"ד עמרי ארגמן , המייצג את רימר

3 צפייה בגלריה
עו"ד עמרי ארגמן
עו"ד עמרי ארגמן
עו"ד עמרי ארגמן
בדצמבר 2020 הוא הורשע בכל העבירות. השופט קבע אז כי "הוכח מעבר לכל ספק סביר שהנאשם הוא שנהג ופגע ברכב המנוחה, וכתוצאה מכך המכונית נהדפה אליה והיא נפלה ונחבטה בראשה. במסגרת אי-אמירת האמת, אחת מיני רבות, הרחיק עצמו הנאשם מהתאונה לעבר תאונה שנייה שלא הייתה ולא נבראה. הנאשם השתהה בהכנסת מכוניתו לתיקון משום שחשש שמעורבותו בתאונה תתגלה. הנאשם הותיר רושם עגום בעדותו". לרימר 25 עבירות תעבורה קודמות, הכוללות בין היתר אי-עצירה לפני מעבר חצייה, אי מתן אפשרות להולך רגל להשלים מעבר חצייה בבטחה, עבירות מהירות, נהיגה עם רישיון נהיגה שפקע, אי-ציות לתמרור עצור ועוד. את התיק ניהל צחי הבדלי, מפרקליטות מחוז מרכז.
עורך הדין עמרי ארגמן, שמייצג את רימר, מסר כי "התיק הגיע אליי לטיפול אחרי שרימר כבר הורשע. עם קבלת התיק פניתי לבוחן תאונות דרכים בכיר שמצא שהחקירה המשטרתית לוקה בחסר. ביקשנו להעמיק את החקירה ולהביא ראיות נוספות. השופט ציון קאפח שקבע שאין לו מה להוסיף על הכרעת הדין. נגיש ערעור לדעתי הראיות יתקבלו וד"ר רימר ייצא זכאי והאמת תצא לאור".