השרה גמליאל: "מגעים עם כחול לבן ברמות הגבוהות"
(צילום: שחר גולדשטיין)
שמונה ימים לפני פיזור אוטומטי של הכנסת בהיעדר תקציב, הולכים ומתרבים הקולות בליכוד וגם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הטוענים כי כל פשרה תצטרך לכלול מצב שבו כחול לבן תוותר על תיק המשפטים - שנמצא בידיו של השר אבי ניסנקורן - ותקבל במקומו תיק גדול אחר.
במסגרת הרעיונות שהועלו דובר על ערבוב מחדש של משרדי הממשלה וחלוקה שוויונית, תוך העברת התיק הרגיש לידי הליכוד. במפלגה מייחסים לניסנקורן התנהלות שנועדה לפגוע בהם. רשמית בינתיים, הם מכחישים דרישה כזו. מנגד, בכחול לבן אומרים שאין כל כוונה לוותר על משרד המשפטים והוא יישאר בידי כחול לבן בכל סיטואציה.
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו וגנץ. הפערים גדולים
(צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)
הכנסת תדון היום (יום ג') בחוק לפיזור הכנסת שעבר בתמיכת כחול לבן בקריאה ראשונה, הקובע את מועד הבחירות ל-16 במרץ, אולם ההצבעה צפויה להידחות מכיוון שהמליאה נסגרת מוקדם לרגל חג החנוכה.
באופן רשמי אין מגעים בין הצדדים אולם גורמים פוליטיים אומרים שישנם ערוצי תיווך לא רשמיים שמנסים לבדוק אפשרות למנוע בחירות. למרות זאת, הפער בין הצדדים, כך אמרו, עדיין גדול מאוד.

(צילום: משי בן עמי)

"יש מגעים מאחורי הקלעים עם כחול לבן ברמות הגבוהות", אמרה הבוקר השרה גילה גמליאל מהליכוד באולפן ynet, אך הזכירה כי "יש גם מורכבות טכנית", שכן נדרש אישור ברוב של 70 חברי כנסת של החוק הקובע פיזור אוטומטי של הכנסת בהיעדר תקציב מדינה מאושר.
הקיפאון ביחסים בין כחול לבן לליכוד נמשך גם לאור הפיטורים של שר התקשורת יועז הנדל, ששר הביטחון גנץ ימלא את מקומו בינתיים, והמאמצים להעברתו של ח"כ צבי האוזר מראשות ועדת החוץ והביטחון. גנץ עצמו מסר אתמול כי "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". משמעות הפיטורים של שר התקשורת היא שהנדל והאוזר ימשיכו להתנהל כסיעה עצמאית בכנסת ללא מחויבת לגוש כחול לבן - ועלולים גם להפיל הצעות חוק מטעם מי שהיו עד לאחרונה השותפים לסיעה.