הקברים שחוללו בחלקת חללי מלחמת העצמאות בהר המנוחות בירושלים

משפחה שעלתה היום (רביעי) לקברי חללי מלחמת העצמאות בהר המנוחות בירושלים גילתה כי הקברים חוללו. אלמונים שברו והשליכו על הארץ את דגלי ישראל שהונחו על הקברים בחלקה מטעם הביטוח הלאומי.
"כשהגעתי בבוקר ראיתי ששברו את כל הדגלים בכל הקברים", סיפר שמוליק ליברמן מקבוצת יבנה, שעולה עם משפחתו מדי שנה ביום הזיכרון לקבר של סבו וסבתו שנהרגו במלחמת העצמאות. "זו תחושה רעה לבוא ולראות את דגלי ישראל שבורים על הרצפה. הודענו למשטרה. אין לנו שום הערכה מי עשה את זה, אבל רואים בבירור שמישהו הגיע בכוונה תחילה, עבר קבר-קבר ושבר את הדגלונים".
2 צפייה בגלריה
קברי חללים בהר המנוחות שהדגלים עליהם הושחתו
קברי חללים בהר המנוחות שהדגלים עליהם הושחתו
הדגלונים נשברו והושלכו על הארץ. חילול הקברים בהר המנוחות
2 צפייה בגלריה
קברי חללים בהר המנוחות שהדגלים עליהם הושחתו
קברי חללים בהר המנוחות שהדגלים עליהם הושחתו
"כואב לראות שמחללים קבר של מת". חילול הקברים בירושלים
ליברמן סיפר על הטרגדיה המשפחתית שחוותה משפחתו במלחמת העצמאות. "המשפחה עלתה לארץ לפני שהחלה השואה, כשהתחילו להרגיש את האנטישמיות באירופה והבינו שהולכת לפרוץ מלחמה, והתיישבו בירושלים. בתחילת מלחמת השחרור סבתא נהרגה מפגז ירדני שפגע בבית, וסבא נשאר אלמן עם תשעה ילדים. הוא ביקש לרדת מירושלים ולהעתיק את מקום מגוריו לפתח תקווה, ליד הדודה, כדי שתעזור לו עם הילדים. אבל המוסדות של המדינה אמרו לו שהוא חיוני בגלל שהייתה לו מסגריה והוא לא יכול לעבור מירושלים. חודש לאחר מות אשתו הוא הלך לסגור את בית המלאכה שלו, וצלף ירדני פגע בו. הוא השאיר תשעה יתומים, כשהגדול מהם בן 18 בלבד".
"כואב לי לראות שמחללים קבר של מת, ובמיוחד קברים של אנשים שנהרגו למען המדינה", הוסיף ליברמן. "בהר המנוחות יש המון קברים של חללים מתקופת מלחמת השחרור שהועברו משכונת משייח ג'ראח. יש שם קברים של חללים שאין להם קרובים שיבואו, אז דווקא ביום הזה הרסו גם את המעט שעושה בשבילם הביטוח הלאומי. פשוט עצוב".