3 צפייה בגלריה
שריפה בקיבוץ בארי
שריפה בקיבוץ בארי
שריפה בקיבוץ בארי
(צילום: AFP)
טנקים של צה"ל תקפו הלילה (בין ראשון לשני) עמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה לעבר יישובי העוטף. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת הבלונים משטח הרצועה לשטח ישראל וכן בתגובה להפרות הסדר על הגדר".
בקק"ל העריכו שבמהלך היממה האחרונה נשרפו כתוצאה מטרור הבלונים כ-250 דונם באזור עוטף עזה וכי 30 שריפות פרצו ביערות קק"ל. מוקדי השריפות הם ביערות כיסופים, בארי ועין השלושה. בקק"ל ציינו כי העובדה שמספר הדונמים שנשרפו קטנה בהשוואה למספר הדליקות היא תוצאה של היערכות הצוותים בשטח.
3 צפייה בגלריה
תגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס
תגובה לבלוני הנפץ: חיל האוויר תקף תשתית תת-קרקעית של חמאס
תקיפת צה"ל בתגובה לבלוני הנפץ. ארכיון
(צילום: מעיין שניאור)
השר אוחנה: "ישראל לא תקבל פעולות חבלה מעזה בשום דרך"
(צילום: רועי עידן )

3 צפייה בגלריה
כיבוי השריפות בקיבוץ בארי
כיבוי השריפות בקיבוץ בארי
כיבוי השריפות בקיבוץ בארי
(צילום: רועי עידן)
מתחילת ההסלמה בדרום לפני כעשרה ימים זיהו חוקרי האש של שירותי הכבאות 149 שריפות מבלוני תבערה. בהמשך היום משלחת של בכירי המודיעין המצרי צפויה להיכנס לרצועת עזה ולהיפגש עם הנהגת חמאס ובראשה יחיא סינוואר.
חברי המשלחת ינחתו בישראל ויגיעו לרצועה דרך מעבר ארז, וסביר שייפגשו גם עם ראשי מערכת הביטחון טרם הפגישה בעזה ולאחריה. מטרת המשלחת – העברת מסרים והנמכת הלהבות כדי להשיב את שני הצדדים להבנות הרגיעה. ההסלמה ההדרגתית שחמאס החל ברצועת עזה החלה משום שקטאר עיכבה את החלטתה על המשך מנגנון המענקים החודשי המוענק לרצועת עזה, שיפוג בספטמבר.
שני הצדדים - ישראל וחמאס - הציבו עד כה רף ברור שהם לא יכולים לסגת ממנו. חמאס לא יפסיק את הפרחת הבלונים ואת ההטרדות הליליות על הגדר כל זמן שקטאר לא מבטיחה לו את המשך קיום מנגנון המענקים, וישראל לא תוכל לעצור את התקיפות ברצועה כל זמן שחמאס ממשיך להפריח בלוני נפץ ותבערה ולהשליך מטענים על הגדר. בשבוע שעבר הורה שר הביטחון בני גנץ לעצור את הכנסת הדלקים לרצועת עזה.
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה קיים אתמול בשדרות הערכת מצב בהשתתפות בכירים במשטרה, צה"ל ונציבות כיבוי והצלה.
לפני הדיון אמר אוחנה כי "ישראל לא תקבל אף פעולות חבלה מעזה בשום דרך. בימים הקרובים נדע אם פנינו להסלמה או לרגיעה, לאור כניסת המשלחת המצרית לעזה. אני מקווה שלאור הסכם השלום עם איחוד האמירויות נוכל לראות גם כאן את קץ הלחימה. עד אז תושבי שדרות ועוטף עזה זכאים לביטחון כמו כל תושבי ישראל".