כבר שבוע שהיישוב הבדואי אל-סייד שבנגב מנותק מחשמל לאחר שעמוד חשמל הוצת. חברת החשמל מסרבת לתקן את הבעיה והודיעה למועצה כי עליה לשלם על התיקון בעצמה.
3 צפייה בגלריה
עמוד החשמל שהוצת
עמוד החשמל שהוצת
"לא ניתן להמשיך בשגרה של חבלה, תיקון וחבלה". עמוד החשמל שהוצת
(צילום : ועד אל-סייד)
כ-6,200 תושבים מתגוררים באל-סייד, יישוב מוכר במועצה האזורית אל-קסום. בעקבות סכסוך בין משפחות ביישוב, הצדדים גורמים זה לזה נזק לרכוש ובשבוע שעבר הוצת עמוד החשמל. הבתים ומוסדות הציבור נותרו ללא חשמל, גם באחד השבועות החמים ביותר שהיו בישראל. כ-3,000 ילדי גן ותלמידי בית ספר יסודי לומדים רק עד השעה 10:30 ולאחר מכן נשלחים הביתה בגלל החום.
לאחר הצתת עמוד החשמל פנתה המועצה האזורית לחברת החשמל בבקשה לתיקון התקלה. אלא שזו דחתה את הבקשה ודרשה מהמועצה לשלם על התיקון. "חבלה זו מצטרפת לחבלות רבות לציוד חברת החשמל, לרבות גניבת ציוד, חבלות, הצתות והתחברות בלתי חוקית לרשת החשמל. החברה תפעל לחדש את אספקת החשמל בכפוף לכך שהמועצה תישא בעלות התיקון", נמסר מנציבות תלונות הציבור.
3 צפייה בגלריה
"בשלב זה לא ניתן להחזיר חשמל ליישוב"
"בשלב זה לא ניתן להחזיר חשמל ליישוב"
"בשלב זה לא ניתן להחזיר חשמל ליישוב"
סאלם אל-סייד, יו"ר ועד היישוב, זועם על הסירוב של חברת החשמל. "בגלל סכסוכים בין שכנים משאירים את כל היישוב וכל בתי הספר וגני הילדים בלי חשמל", הוא אמר. "אנשים מתחברים פיראטית לעמוד החשמל הראשי ומעבירים מאחד לשני חשמל. מספיק שאחד השכנים לא מסכים לתת לשכן השני חשמל כדי שהשני ינקום וישרוף את העמוד הראשי. המשטרה וחברת חשמל יודעים מי מתחבר באופן פיראטי ומי לא, אבל לא עושים דבר לעצור את זה".
המועצה פנתה לבית משפט השלום בבאר שבע בדרישה להורות לחברת החשמל לתקן את התקלה בדחיפות. השופטת רחלי טיקטיק עדולם דחתה את הבקשה לתיקון מיידי של התקלה, אך קבעה דיון במעמד שני הצדדים שצפוי להתקיים בשבוע הבא.
3 צפייה בגלריה
מכתב הסירוב של חברת החשמל
מכתב הסירוב של חברת החשמל
מכתב הסירוב של חברת החשמל
"לא ברור מה הרקע לחבלות הנשנות והחוזרות ומה ניתן לעשות כדי למנוע אותן. דומה לכאורה כי לא ניתן להמשיך בשגרה של חבלה, תיקון על ידי חברת החשמל, חבלה, תיקון על ידי חברת החשמל וחוזר חלילה, ויש מקום למצוא יחדיו, כל הגופים, פתרון לבעיה שנוצרה", קבעה השופטת.
מחברת החשמל נמסר: "לדאבוננו, וכבשגרה, בשל מאבקים בין חמולות שונות ביישוב הבדואי הכוללים מעשי בריונות וונדליזם, הוצת עמוד מתח גבוה של חברת החשמל בקו הראשי המזין את כל היישוב.
"העמוד הוצת עקב מאבקים פנימיים בין שתי חמולות שמחברות באופן פיראטי ולא חוקי בתים ללא טופס 4 ומתחברות בצורה מסוכנת לתשתית של גני ילדים ובתי ספר. בכך פוגעים בכבלים, בארונות החשמל ובעמודים. ביום חמישי האחרון התקיים דיון עם קצין המודיעין של משטרת באר שבע בנושא". עוד מסרו כי בשלב זה לא ניתן להחזיר חשמל ליישוב, "וזו לא הפעם הראשונה".