(צילום: בראל אפרים, משי בן עמי)

שבוע לפני בחירות 2021, והקרב על קולות הימין מתחדד - במיוחד לנוכח האפשרות שלבנימין נתניהו לא יהיו מספיק קולות להרכבת ממשלה בראשות הליכוד, ואז תעלה אופציית "תמיכה מבחוץ" או הימנעות של סיעת רע"מ, אם זו תעבור את אחוז החסימה. הבוקר בסביבות 11:20 יגיע נתניהו לאולפן ynet לריאיון מיוחד, ורגע לפני - במפלגת ימינה דחו על הסף את האפשרות הזו.
"רע"מ היא תנועת אחות של חמאס ושל האחים המוסלמים. מדובר בפלג קיצוני ואנטי ציוני שאין לו מקום בכלל בכנסת ישראל", נמסר מהמפלגה. "ימינה לא תיתן יד להקמת ממשלה בהישענות על רע"מ - לא בתמיכה, לא בהימנעות ולא בכלל. ההלבנה של תומכי מחבלים אלו באמצעות נתניהו ושליחו איתמר בן גביר מבישה. אנשי ימין צריכים להיות הראשונים לעצור את זה".
בן גביר תקף בחזרה את ימינה ואמר שהוא לא יישב עם מנסור עבאס בממשלה: "כמוהו כיחיא סינוואר ושאר אויבי ישראל ועמדתי עליו ידועה. הוא בכלל צריך לשבת בכלא ולא בכנסת". נציג עוצמה יהודית ברשימת הציונות הדתית הוסיף: "בקצב הזה ימינה ובנט, שתקף אותי בשל דעות ימניות קיצוניות ולא היה מוכן לשבת איתי בלחץ השמאל, עוד ינסה לטעון שאני בשלום עכשיו".
הבוקר התראיין לאולפן ynet אלון דוידי, ראש עיריית שדרות ואיש רשימת ימינה. "זה פשוט מזעזע לשמוע, אתמול שלחו את בן גביר להכשיר את רע"מ בזמן שמדברים איתנו על אם נשב עם לפיד או עם העבודה", הוא תקף. "נתניהו שולח את איתמר בן גביר להכשיר את רע"מ שהיא מפלגה קיצונית, שכולנו יודעים במה היא תומכת".
האם אפשר יהיה להסתמך על הימנעות של רע"מ ולהקים ממשלה, זה בא בחשבון? "את השאלה הזו תשאלי את נתניהו, שאתמול שלח את בן גביר לנסות להכשיר את הדבר הזה".
ומבחינתך? "מבחינתי יש דבר אחד - יש 80 מנדטים בימין".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
(צילום: אורי כהן, תומר נויברג פלאש 90)
בן גביר אמר אתמול שאם יו"ר רע"מ מנסור עבאס ישנה את תפיסתו ויגיד "אני חושב שלרצוח תינוקת כי היא יהודייה זה לא בסדר - יש מה לדבר על תמיכה שלו בממשלה מבחוץ". בהמשך הבהיר את עצמו וצייץ: "מנסור עבאס מחבל. אם הוא יחזור בו מתמיכה במדינה פלסטינית, יגנה רצח תינוקות, יחזור בו מ(דרישה ל)זכות השיבה ויכיר במדינה יהודית ציונית לא אכפת לי שנתניהו יסתייע בקולות שלו מבחוץ. עד אז לא נשב לא במישרין ולא בעקיפין עם המחבל הזה".
בכיר ימינה דוידי אמר עוד הבוקר כי "נתניהו כמו כל בחירות מדבר על ימין מלא ובסוף אותו נתניהו הוא זה שהקים ממשלה עם השמאל - לפיד, לבני, ניסנקורן וגנץ. אנחנו מכירים את האמירות והנדרים, כמה הוא רוצה להקים וכמה חשוב, אבל מניסיון אנו רואים מה נתניהו אומר לפני הבחירות ומה הוא עושה אחריהן".
אפשר להקים ממשלה עם 13-12 מנדטים? "אני רואה את הלחץ של נתניהו ומבין שהלחץ נובע ממה שהוא רואה. אנחנו הולכים ודלים. יש לנו שבוע ואת יום הבוחר, ואני מקווה בעזרת השם שנביא עוד 4-3 מנדטים. חייבים להביא ממשלה שאכפת לה מאזרחי ישראל, לייצר מנגנונים שישרתו את האזרח.
"אני לא שונא את נתניהו, יש לי הערכה אליו, אנחנו לא משתתפים בשיח הזה של 'לזרוק לזבל' או 'שונאי אדם'. אנחנו מעריכים את נתניהו, אבל 12 שנה היה לו זמן לטפל בדברים שהוא לא טיפל ולכן צריך מנהיגות רעננה. בנט הוא יזם, אדם שמבין וחושב מחוץ לקופסה".
מה כל כך מבדיל בין בנט לסער? למה שסער לא יעמוד בראש ממשלת ימין? "סער הוא פוליטיקאי מיומן, אבל מה שמחפשים במדינת ישראל זה מנהיג. הניסיון של 'כן ביבי, לא ביבי' ראינו בכחול לבן וזה קרס וזה קורס גם אצל סער היום. אנשים רוצים מנהיגות".
סער פוליטיקאי אבל לא מנהיג? "כדי להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הזה, לייצר 400 אלף מקומות עבודה, להעלות את הנטו, להשקיע בחינוך ושהכסף יגיע לתלמידים למורים צריך מנהיגות. אני מכיר את זה, עשיתי את זה כראש עיריית שדרות בשמונה השנים האחרונות עם הרבה שותפים. עם בנט נקים ממשלה שאכפת לה מאזרחי ישראל".
פורסם לראשונה: 10:09, 16.03.21