ארה"ב החלה היום לחסן את אזרחיה נגד נגיף הקורונה, והראשונים שמקבלים את החיסונים הם עובדי מערכת הבריאות. ד"ר מונסף סלאווי, שמוביל את מבצע החיסונים של הממשל האמריקני, אמר שהוא "משוכנע שהחיסונים יגיעו לידיים הנכונות", ושאם יהיו בעיות בהפצת החיסונים הן ייפתרו במהירות.
מושל ניו יורק אנדרו קואומו הודיע שהראשונה שקיבלה את החיסון במדינת ניו יורק – וכנראה בארה"ב כולה – היא סנדרה לינדזי. סנדרה עובדת כאחות ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי היהודי לונג איילנד בקווינס. "יש אור בקצה המנהרה, אבל זו מנהרה ארוכה", אמר המושל, כשצפה בלינדזי מתחסנת בשידור חי.
"אני מרגישה היום הקלה, ומלאת תקווה", אמרה לינדזי אחרי שקיבלה את החיסון לנגיף. "זה לא מרגיש שונה מכל חיסון אחר. אני מקווה שזה מסמל את סופה של תקופה כואבת בהיסטוריה שלנו". היא הוסיפה שברצונה לגרום לצבור לתת אמון בחיסון, ולשכנע אותו שהוא בטוח.
ארה"ב התחילה לחסן

4 צפייה בגלריה
ארה"ב מתחסנת ראשונה מדינת ניו יורק נגד קורונה
ארה"ב מתחסנת ראשונה מדינת ניו יורק נגד קורונה
המתחסנת הראשונה: אחות מניו יורק
(צילום: EPA)
אתמול יצאו משאיות ראשונות עם חיסונים של חברת "פייזר" ממפעל הייצור בקלמזו, מישיגן, לקראת מבצע החיסונים הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית. ההפצה החלה לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר בסוף השבוע את השימוש בחיסון.
בשלב הראשון נשלחו 2.9 מיליון מנות חיסון לכל 50 המדינות. גורמים פדרליים אמרו כי המשלוחים הראשונים של החיסון יגיעו היום ל-145 מרכזי הפצה בארה"ב. 425 מרכזים נוספים יקבלו את החיסונים מחר ו-66 הנותרים ביום רביעי.
לפי ד"ר סלאווי עד אמצע חודש מרץ יהיו מספיק חיסונים כדי לחסן 100 מיליון אמריקנים, בעיקר את מי שנמצאים בקבוצות הסיכון. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, שיושבע לתפקיד ב-20 בינואר, אמר שהיעד שלו ב-100 הימים הראשונים בבית הלבן הוא 100 מיליון חיסונים.
4 צפייה בגלריה
משלוח משאיות חיסון חיסונים קורונה פייזר מישיגן קלמזו
משלוח משאיות חיסון חיסונים קורונה פייזר מישיגן קלמזו
חיסונים של פייזר במפעל במישיגן
(צילום: AP)
הנשיא היוצא דונלד טראמפ דחה הלילה את ההצעה להיות בין המתחסנים הראשונים, ואמר כי הוא סבור שגם עובדי הבית הלבן לא צריכים להתחסן ראשונים. "ביקשתי לעשות את התיקון הזה. אין לי מועד לקבלת החיסון, אבל אני צופה שאעשה זאת בזמן המתאים", כתב טראמפ בציוץ בטוויטר.
נגיף הקורונה גבה את חייהם של 299,489 בני אדם בארה"ב. מספר הנדבקים מתחילת המגפה עומד על 16,286,343 איש.
המדינה הראשונה במערב שהתחילה לחסן את אזרחיה נגד הקורונה הייתה בריטניה. ביום שלישי האחרון פתחה בריטניה במבצע נרחב לחיסון 800 אלף מאזרחיה נגד הנגיף. הראשונים להתחסן בממלכה בחיסונים של "פייזר" האמריקנית ו"ביונטק" הגרמנית הם מבוגרים בני 80 ומעלה, עובדי רפואה שנמצאים בסיכון גבוה להיחשף לנגיף ודיירים ועובדים בבתי האבות. מרגרט קינן, בת 90 המתגוררת בצפון אירלנד, הייתה האדם הראשון בעולם שקיבל את החיסון של "פייזר" נגד קורונה שלא במסגרת הניסוי.