מעצרם של שני חשודים הוארך. היום בבית המשפט בירושלים
(צילום: אלכס גמבורג)

חשד שנערים מירושלים תקפו מינית במשך חודשים ילדה בת 12: משטרת ירושלים הודיעה הבוקר (ה') כי חבורת נערים בדרום העיר חשודים שביצעו עבירות מין בילדה, במשך תקופה ארוכה. מעצרם של שניים מהם, שהובאו היום בפני בית המשפט, הוארך עד יום ראשון.
2 צפייה בגלריה
החשודים בעבירות מין בבת 12
החשודים בעבירות מין בבת 12
אחד החשודים בעבירות מין בבת 12
(צילום: שלו שלום)
2 צפייה בגלריה
החשודים בעבירות מין בבת 12
החשודים בעבירות מין בבת 12
החשוד הנוסף
(צילום: שלו שלום)
במשטרה אמרו כי ראשיתה של החקירה הסמויה במשטרה לפני כשבוע, לאחר שהתקבל מידע שהעלה חשד כלפי אותם נערים. לפי חשד, במשך כמה חודשים הם ביצעו במקרים שונים עבירות מין בקטינה, וחלקם אף תיעדו את המעשים בטלפון הנייד.
המשטרה עצרה במהלך השבוע חמישה חשודים בני 13-17, לגבי אחד מהם עלה החשד כי סרסר בילדה ו"ארגן" את המפגשים בינה לבין חבריו. שניים מהחשודים הובאו בפני בית המשפט, וכאמור מעצרם הוארך עד יום ראשון.
אחד החשודים טען כי הילדה לא אמרה לו את גילה המדויק. לטענתו, הנערים לא קיימו איתה יחסי מין וגם לא היה מדובר במפגש מיני בקבוצה, אלא במפגשים בודדים.
עו"ד דוד הלוי, המייצג את אחד הנערים החשודים, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש את המיוחס לו. מדובר בקטין נטול עבר פלילי, בן טובים ששמו שורבב לפרשה. מרשי לא קיים יחסי מין עם הקטינה במפגש היחיד שהתקיים ביניהם וממילא לא היה מודע בשום שלב לגילה וסבר כי מדובר בקטינה כבת גילו, כפי שזו ציינה בפניו. אנחנו מעריכים כי תוך זמן קצר ועם התבהרות המצב מרשי ישוחרר מן המעצר".
עו"ד דותן דניאלי, המייצג את אחד החשודים מטעם הסנגוריה הציבורית, הגיב גם כן: "מצער מאוד שבתיק כל כך רגיש משטרת ישראל עושה יחסי ציבור על פעילותה שלא לצורך תוך פגיעה בקטינים. מדובר בקטין נורמטיבי, הוא משתף פעולה עם החוקרים ואנחנו מצפים שהמשטרה תבדוק את גרסתו בהקדם".
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה כי "מדובר בפרשה מזעזעת שתצלק את נפשה של הילדה לכל החיים. השילוב של עבירות מין חמורות לכאורה יחד עם תיעוד האירוע ממחיש שוב את חשיבות החינוך, כולל חינוך מודע מגדר כבר מהגיל הרך.
"אני קוראת לרשויות הרווחה להעניק תמיכה נפשית לילדה בת ה-12 - הליך שיקום ארוך ומייסר לפניה", המשיכה, "במקביל, על המשטרה לוודא שהקורבן לכאורה לא תסבול מתופעות 'שיימינג' ברשתות החברתיות כפי שקורה לא פעם בפרשות מסוג זה".