3 צפייה בגלריה
גדעון סער בנימין נתניהו
גדעון סער בנימין נתניהו
גדעון סער ובנימין נתניהו
(צילום: AP, AFP)
בשל ההתקדמות במגעים להקמת ממשלה בראשות לפיד ובנט, בניסיון לבלום אותה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להחזיר לסדר היום את הצעת הרוטציה לגדעון סער באופן שבו סער יכהן ראשון כראש ממשלה. בליכוד שוקלים להציע ליו"ר תקווה חדשה, שקיבל שישה מנדטים בבחירות, שנתניהו יקדם מיוזמתו חוק להגבלת כהונה של ראש הממשלה.
האפשרות לרוטציה בין השניים לא עלתה יותר מדי פעמים מאז הבחירות, שכן היחסים בין השניים עכורים מאוד ומשבר האמון בין נתניהו לסער עמוק במיוחד, כך שלא ברור אם יסמוך על מילתו של רה"מ.
קודם לכן, ראש הממשלה נתניהו פרסם סרטון שבו הזהיר מהאפשרות לממשלה של לפיד ובנט. נתניהו טען שאמש הגיע לסיכומים עם ימינה, אך בנט לא מוכן לחתום עליהם. "ההסכם הזה כולל סעיפים מרחיקי לכת, הלכנו לקראתם בדברים שהם ממש תקדימיים", טען ראש הממשלה בסרטון. "בנט רץ לשמאל בטענה שבלי 61 מנדטים הוא לא יכול לחתום, אבל הוא יודע יפה מאוד שהסדר הוא הפוך - קודם נהיה 59 ואחר כך 61", רמז נתניהו לעריקים אפשריים.
"רק עכשיו יצאנו ממלחמה, ממערכה צבאית", אמר נתניהו בסרטון שפרסם תחת הכותרת "אזעקת אמת", והוסיף: "היה ברור שתוך כדי המאבק אי אפשר להילחם בחמאס מתוך ממשלת שמאל, אי אפשר להילחם בפורעים בארץ מתוך ממשלת שמאל ואי אפשר להגן על חיילי צה"ל מפני העמדה לדין כפושעי מלחמה בהאג מתוך ממשלת שמאל. אי אפשר למנוע את הקריאות עכשיו להקמת מדינה פלסטינית ולחלוקת ירושלים מתוך ממשלת שמאל".
נתניהו בסרטון "אזעקת אמת" לקראת תום המנדט של לפיד

נתניהו ניסה לקרוא לבנט ולשקד פעם נוספת להתחרט על המגעים עם לפיד ולחבור אליו. "תגלו את האומץ, תעמדו על העקרונות. תלכו איתנו ואנחנו נקים ממשלה ונלך יחד", אמר. "נבטיח לכולם את הביטחון הפוליטי, אבל זה מה שחשוב? להקים ממשלת שמאל בטענות שווא? לסכן את ארץ ישראל? תוכיחו שהמנדטים שקיבלתם לא נתקבלו בשקר. בפוליטיקה יש הרבה ציניות, אבל שקרים כאלה, בוטות כזאת, גסות כזאת, עוד לא ראיתי. בושה, יש לכם זמן להתעשת".
3 צפייה בגלריה
"תלכו איתנו ונקים ממשלה". נתניהו לבנט ושקד
"תלכו איתנו ונקים ממשלה". נתניהו לבנט ושקד
"תלכו איתנו ונקים ממשלה". נתניהו לבנט ושקד
(צילום: יובל חן)
גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שהיה זה שערב להסכם הרוטציה עם בני גנץ, צייץ לפני כניסת השבת: "קריאה אחרונה, לפני כניסת שבת, לנפתלי בנט. אם ימינה תחתום על הסכם עם הליכוד, תוקם מיידית ממשלת ימין בת 65 חברים. אתה יודע זאת".
בצהריים הודיעו ביש עתיד ובעבודה על גיבוש הסכם קואליציוני למקרה שתקום הממשלה. שתי המפלגות הודיעו כי מרב מיכאלי תכהן כשרת התחבורה או כשרה לביטחון הפנים, ותהיה חברה בוועדה למינוי שופטים. בנוסף, תקבל מפלגת העבודה את תיק התפוצות, ושני שרים מטעמה יהיו חברי קבינט. העבודה תקבל גם את ראשות ועדת העבודה והרווחה.
בהודעה המשותפת נכתב כי מלבד הסכמות בנושאי דת ומדינה, "הממשלה תפעל להגברת הביטחון האישי של כלל האזרחיות והאזרחים, תחזק את המשטרה ותוסיף לה תקני כוח אדם ותקים יחידות למיגור הפשיעה במרחב הכפרי ובחברה הערבית", ציינו המפלגות. עוד נמסר כי "יקודמו פתרונות חדשניים להתמודדות עם פקקי הענק הפוגעים באזרחי המדינה ובמשק הישראלי, פתרונות אלו ייתנו דגש לתחבורה מודרנית ונקיה תוך שיפור והשקעות בתחבורה השיתופית והציבורית.
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי יאיר לפיד
מרב מיכאלי יאיר לפיד
הגיעו להסכמות. מרב מיכאלי ויאיר לפיד
(צילום: מוטי קמחי)
"הוסכם כי הממשלה תקים יחידות ייעודיות לטיפול בעבירות מין במשטרה, בפרקליטות ובבתי המשפט ותיישם במלואו את דו"ח ברלינר להגנה על נפגעות ונפגעים, וכן תיישם הממשלה במלואן את מסקנות הוועדה הבין משרדית למניעה וטיפול בתופעת האלימות נגד נשים ואלימות במשפחה ובכלל".