מקל נוסף בגלגלי הקואליציה? בימים אלו, שבהם מציינים 15 שנה למימוש תוכנית ההתנתקות מגוש קטיף, הגיש יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) הצעת חוק לביטול חוק ההתנתקות.
הצעת החוק למעשה מבקשת לבטל את הסעיף בחוק ההתנתקות שמגביל את חופש התנועה של ישראלים באזורים שפונו בהתנתקות בצפון השומרון, ובהם היישובים גנים, כדים, חומש ושא־נור. בניגוד ליישובי גוש קטיף, אזורים אלו נשארו כולם בשליטה ישראלית מלאה.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר, בצלאל סמוטריץ וראש מועצת שומרון יוסי דגן
מיקי זוהר, בצלאל סמוטריץ וראש מועצת שומרון יוסי דגן
זוהר, סמוטריץ' ודגן. מקדמים את החוק
(צילום: רועי חדי)
2 צפייה בגלריה
היישוב המפונה שא-נור
היישוב המפונה שא-נור
היישוב המפונה שא-נור
(צילום: עידו ארז)
פינוי שא-נור
(אלי סגל)
הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות עלתה כבר מספר רב של פעמים וגרמה כאבי ראש לחברי הממשלה. ההצעה נדחתה בעבר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם כעת קשה לדעת עד כמה תקודם הצעת החוק, אך העובדה שיו"ר הקואליציה עומד מאחוריה, עשויה להביך את הקואליציה.
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שפונה בעצמו משא־נור ופועל שנים על מנת לקדם את ביטול החוק אמר: "אין יום ואין לילה שאני לא כואב את הגירוש. הגירוש היה פשע, וחוק ההתנתקות הוא אות קין בספר החוקים של מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה לאמץ את הצעת החוק הזו. אין תשובה נכונה יותר לרצחנות מעזה ולרצחנות מסוריה, אין תשובה נכונה יותר לשונאי ישראל".