2 צפייה בגלריה
האמבולנס שעצר לטפל בפצוע
האמבולנס שעצר לטפל בפצוע
זירת הקטטה ברחובות
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פרסום ראשון: פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (יום ב') בקשה לתיקון כתב האישום נגד לירן מהלל, שדקר למוות לפני כחודש את בן דבח בן ה-28 במהלך קטטה בעיר רחובות. הרקע לאירוע היה סכסוך כספי. כתוצאה מהדקירה דבח נפצע באורח אנוש וסבל מפגיעה בריאות, ומת כעבור שבועיים וחצי בבית החולים קפלן בעיר. כתוצאה מכך, סעיף האישום נגד מהלל תוקן מגרימת חבלה מחמירה לרצח מתוך כוונה.
מכתב האישום המתוקן שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד, על ידי עו"ד גל רוזנצוויג, עולה כי דבח המנוח הגיע יחד עם חברו לביתו של מהלל בעקבות סכסוך על חוב כספי. בין השניים התפתחה קטטה בצומת סמוכה, שבמהלכה מהלל דקר עם סכין את דבח כמה דקירות בבית החזה, ואילו דבח דקר את מהלל בצווארו.
2 צפייה בגלריה
בית החולים קפלן
בית החולים קפלן
בית החולים קפלן
(צילום: נדב אבס )
הנאשם נמלט, הסתיר את הסכין ופונה לבית חולים. דבח פונה גם הוא עם שלושה פצעי דקירה בבית החזה, שניים מהם חדרו לריאה והוא הורדם והונשם.
למשטרה לקח זמן לגלות את זירת האירוע, וזאת לאחר שקיבלה דיווח מבית החולים קפלן על שני הפצועים. על פי מידע שהגיע ל-ynet, דבח הובא לקרבת בית החולים על ידי אדם זר שזהותו אינה ידועה. האדם עצר אמבולנס שהיה בדרכו לבית החולים, הוציא מרכבו הפרטי את המנוח, שהיה דקור בכמה מקומות בגופו, העביר אותו לטיפול הצוות - ונעלם.
שני הפצועים, שסבלו מפצעי דקירה, התקבלו במרכז הרפואי קפלן - ולאחר טיפול בחדר הטראומה הובהלו לניתוח. הנאשם נותח, שוחרר מבית החולים ונעצר על ידי המשטרה, בעוד דבח נפטר כעבור שבועיים וחצי. המשטרה הצליחה להשיג עדויות מעדי ראייה וצילומי אבטחה בזירת האירוע.
מסנגורו של מהלל, עו"ד אלון קריטי, נמסר בתגובה לכתב האישום: "נלמד את התיק ונגיב בבית המשפט. על פניו נראה שרצח אין כאן ולא יכול להיות כאן. מרשי ינהל את הגנתו בין כותלי בית המשפט".