ד"ר אלרעי פרייס: "המגפה הולכת ודועכת"
(צילום: לע"מ)

העלייה במקדם ההדבקה אינה מהווה סיבה לדאגה משום שהיא נובעת מהעלייה במספר הבדיקות לאחר חול המועד פסח - כך הבהירה הערב (שלישי) ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס בתדרוך לתקשורת. היא אמרה כי במשרד הבריאות עדיין דנים בביטול חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח.
בפתח הדברים היא אמרה כי במשרד הבריאות "מאוד מעודדים" ממגמת הירידה בתחלואה. "אנחנו מגיעים ל-300 וקצת חולים ביום שזו ירידה מאוד משמעותית", היא אמרה. "רוב מדינת ישראל נמצאת ביישובים ירוקים, רוב מכריע ביישובים ירוקים, ואין כמעט יישובים כתומים ואין יישובים אדומים. אנחנו יכולים לפתוח את המשק ולתת אפשרויות לחתונות, הופעות ואירועים וגם לפתוח בהדרגה את החינוך. זה הישג אדיר למערכת הבריאות ולמדינת ישראל שכולנו יכולים להיות גאים בו".
1 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס
שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייס בתדרוך היום
(צילום: לע"מ)
מקדם ההדבקה - המבטא את התפשטות המחלה - הגיע ל-0.78, בעוד שלפני שבוע הוא עמד על 0.52 בלבד, אך ד"ר אלרעי פרייס אמרה כי במערכת הבריאות לא נבהלים מכך. "מקדם ההדבקה הוא עדיין מתחת ל-0.8 ובוודאי מתחת ל-1. אנחנו עדיין נמצאים במצב שהמגיפה הולכת ודועכת. זה נכון שקצב הדעיכה הוא יותר איטי". בתשובה על שאלת ynet היא הוסיפה: "כל עוד הוא מתחת ל-1 ובוודאי מתחת ל-0.8, אני לא חושבת שיש מקום לדאגה או בהלה".
עם זאת היא ציינה: "יש לנו פלח גדול של האוכלוסייה שהוא לא מחוסן, ובתוכו פלח גדול של ילדים. נעשה את הפתיחה של מערכת החינוך בצורה זהירה ובטוחה כדי שלא תהיה עלייה של התחלואה בקרב הילדים. השמירה על הקפסולות היא עדיין זהירה כשאנחנו נמצאים עם מאות מאומתים ביום".

על רקע ההמלצה של הצוות לטיפול במגפות לבטל את חובת עטיית המסכה באוויר הפתוח אמרה ד"ר אלרעי פרייס: "הדיונים לגבי מסכות נערכים וברגע שנגיע להחלטה נפרסם את זה לציבור. אנחנו שוקלים הורדת מסכות באוויר הפתוח ברגע שנרגיש שהדבר בטוח".
היא מסרה כי "אנחנו מעבירים בתקנות חיבור של צהרונים בכיתות א', ב', ו-ג'". היא גם התייחסה לנושא חיסון הילדים לאחר ההודעה של פייזר כי החיסון יעיל ובטוח גם בקרב בני 12 עד 15: "צריך לבחון לעומק את חיסון הילדים. זה תמיד נכון ואנחנו לא מנסים לרוץ ברגע שפייזר הודיעה משהו ולחסן ילדים. אנחנו אחראים על הבטיחות של הילדים. לכן בחינה לעומק היא בהחלט ראויה וזה מה שאנחנו עושים. לא נעשה שום דבר לפני אישור של ה-FDA".
בבתי החולים מאושפזים 319 חולי קורונה במצב קשה - הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת דצמבר. 175 חולים מונשמים. אתמול מתו חמישה חולים ומניין המתים במגפה עומד על 6,253 בני אדם בסך הכול. אתמול אובחנו 375 נדבקים חדשים מתוך כ-55 אלף בדיקות שנערכו, ושיעור הבדיקות החיוביות היה 0.7%.