2 צפייה בגלריה
יום עיון  תרגיל אוגדת עזה
יום עיון  תרגיל אוגדת עזה
אלוף הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
שר הביטחון בני גנץ החליט למנות את אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי, לתפקיד סגן הרמטכ"ל. מדובר צה"ל נמסר היום (שני) כי הרמטכ"ל אביב כוכבי המליץ על הלוי לתפקיד.
באופן חריג ולאור משבר הקורונה הוארכה כהונתו של סגן הרמטכ"ל המכהן, אייל זמיר, בכמה חודשים, והחילופים בינו לבין הלוי יתבצעו ברבעון הראשון של 2021.
הלוי (53) נחשב לקצין שקט ויסודי. הוא התגייס בשנת 1985 לחטיבת הצנחנים ובניגוד לבכירים אחרים במטכ"ל גדל ביחידות מובחרות ופיקד על סיירת מטכ"ל ועל חטיבת ההפעלה באמ"ן. הוא למד תואר ראשון בפילוסופיה ובמנהל עסקים באוניברסיטה העברית ותואר שני בניהול משאבים לאומיים בארצות הברית. סגן הרמטכ"ל הבא הוא נצר למשפחת הכהן קוק וגדל במסגרת דתית, ונחשב לנושא "כיפה שקופה".
במהלך כהונתו בפיקוד הדרום נחשף ב-ynet כי הלוי קרא באופן יזום למפקדים תחתיו לגלות רגישות יתרה כלפי חיילים יוצאי אתיופיה - ואף תמך במאבק הקהילה בקיץ 2019.
2 צפייה בגלריה
אלוף הרצי הלוי
אלוף הרצי הלוי
אלוף הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
"הרצי הוא קצין עתיר ניסיון שביצע תפקידי פיקוד ומטה מגוונים בהצטיינות, לאורך ולרוחב המערכת הצה"לית", אמר גנץ. "כמי שמכיר אותו עשרות שנים, אני בטוח שהוא יהיה סגן רמטכ"ל מצוין, שיסייע לרמטכ"ל ולכלל מפקדי צה"ל, להוביל את הצבא מול האתגרים המשתנים, בכל הזירות המבצעיות ובתהליכי בניין הכוח הנדרשים".
מועמד מוביל לתפקיד היה מפקד זרוע היבשה יואל סטריק. אי-בחירתו של סטריק לתפקיד סוללת את דרכו לפרישה אחרי שלושה תפקידי אלוף (בפיקוד הצפון, בפיקוד העורף ובזרוע היבשה - י"ז). ייתכן שסטריק יתמודד על הרמטכ"לות הבאה מבחוץ לצד הלוי וזמיר, כאשר שם נוסף שעלה כאפשרות לקידום במטכ"ל לתפקיד הסגן אחרי הלוי או כראש המטה הכללי הוא של מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין.
מלשכתו של גנץ נמסר כי "יואל הוא קצין מוערך ועתיר זכויות, שביצע תפקידי פיקוד בשטח ובמטה, ומוביל בימים אלו שינויים משמעותיים בתפיסת ההפעלה של צבא היבשה, בכדי להכין אותו לשדה הקרב העתידי. אני בטוח שהוא ימשיך לתרום לצה"ל ולמדינת ישראל".