לבקשת הפרקליטות, בית משפט השלום באשקלון שחרר היום (ג') למעצר בית את הגננת אמיליה אוסטרובסקי (71) החשודה בהתעללות בפעוטות באשקלון. גורמים משפטיים אמרו כי היא שוחררה למעצר בית ולא נשלחה למעצר עד תום ההליכים לנוכח העבירות ובשל גילה ומצבה הבריאותי. השופטת הביעה פליאה בפני הפרקליטות, בעוד הורי הילדים זעמו על ההחלטה.
1 צפייה בגלריה
גן הילדים באשקלון בו יש חשד להתעללות
גן הילדים באשקלון בו יש חשד להתעללות
גן "דיסני" באשקלון. השופטת הביעה פליאה
(צילום: בראל אפרים)
"זה פלא בעיניי", אמרה השופטת דורית בונדה על בקשת הפרקליטות לשחרר את אוסטרובסקי שעבדה ב"גן דיסני" באשקלון למעצר בית בבית אחותה. "לא ניתן לשכוח את המראות הקשים שבהם צפיתי עת נחשפתי לסרטונים. התנהלות המשיבה ביחס לאותם פעוטות הייתה כאל חפצים. הם הושלכו באכזריות למזרן שעל הרצפה, כשהמשיבה מפליאה בהם את מכותיה".
בדיון הקודם שהתנהל בעניינה של הגננת, תיארה השופטת בונדה כי "בסרטון הראשון שבו צפיתי, שמשכו 21 שניות, נראית הגננת כשהיא מרימה ממזרן את הפעוט ומטיחה אותו מגובה על רצפת החדר. היא לא מסתפקת בכך ומתחילה להכות את הפעוט בפניו, בראשו, מטלטלת את גופו, מכה אותו בישבן".
עו"ד חוה קליין, המייצגת חלק מההורים, מסרה כי הם "מזועזעים מאוזלת היד של הפרקליטות ומכך שההורים לא עודכנו מבעוד מועד על הקדמת הדיון שנעשה במחטף של ממש", כלשונה. היא ציינה כי "תחושת אוזלת היד היא תחושה קשה מנשוא. ההורים לא ישקטו. הם יבעירו את המדינה עד שהמערכת תחזור למלא את תפקידה בהגנה על ילדי ישראל כי כרגע – ילדי ישראל הופקרו על ידי הפרקליטות והמשטרה".