הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בסיור בגבול הצפון
(צילום: דובר צה"ל )

לראשונה מאז חשיפת זירת המטענים והתקיפה בסוריה שבאה לאחריה - ויומיים אחרי חיסול מדען הגרעין באיראן שיוחס לישראל - התייחס הערב (יום א') הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי למתיחות בגבול הצפון. בביקור באזור הוא אמר: "נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האירנית בסוריה".
2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי
אביב כוכבי
רא"ל אביב כוכבי בסיור בגבול הצפון
(צילום: דובר צה"ל )
רא"ל כוכבי ביקר בעוצבת "הבשן" וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הבשן", תת-אלוף רומן גופמן, ומפקדים נוספים.
מצה"ל נמסר כי הרמטכ"ל סייר בגזרה ושוחח עם המפקדים והלוחמים על מוכנות הכוחות בחזית סוריה לתרחישים השונים. הוא ציין כי "אנו נמצאים בשגרה מלאה, אך ערים להתפתחויות האפשריות במרחב".
עוד אמר רא"ל כוכבי: "באתי לכאן כדי לעמוד על המצב הביטחוני בדגש על ההתבססות האיראנית בסוריה, וכדי להודות לכל מי שהיה מעורב בפעילות המדויקת והמוצלחת של חשיפת זירת המטענים לפני עשרה ימים סמוך לגבול ובתקיפה שביצענו לאחריה בסוריה נגד מטרות איראניות וסוריות".
2 צפייה בגלריה
אביב כוכבי
אביב כוכבי
הרמטכ"ל בהערכת מצב
(צילום: דובר צה"ל )
הוא הוסיף ואמר כי "המסר שלנו חד: נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ונמשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל גילוי של תוקפנות כלפינו".
לפני כשבוע וחצי תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר שמונה מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני וצבא סוריה בתגובה להנחת מטענים בשטח ישראל בדרום רמת הגולן. לפי דיווחים של מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם שלושה קצינים בצבא סוריה וחמישה איראנים ששייכים ככל הנראה לכוח קודס.
תיעוד: תקיפת צה"ל בסוריה
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל פרסם באופן חריג תיעוד של אותן תקיפות וציין כי חיל האוויר תקף את המפקדה של דיוויזיה 7 של הצבא הסורי בדרום הגולן, שלפי צה"ל בוצעה מתוכה פעילות טרור איראנית. "כמו כן, תקפנו רכבי נ"מ מתקדמים של הסורים מאחר שבוצע ירי לעבר מטוסינו והחימושים ששיגרו".
המטענים שנחשפו שבוע לפני התקיפה בגבול הסורי היו מטעני כלימגור שהונחו במוצב 116, ששימש כבית החולים עבור הפצועים הסורים במלחמת האזרחים. המטענים הונחו באזור כבר לפני כמה שבועות, ובזמן הזה צה"ל עקב אחר הכוח האיראני ו"אחז" במרחב תוך הצלבת מידע.
"מסיבות מבצעיות החלטנו לחשוף את הזירה", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. "אנחנו מניחים שבני המקום הסורים הניחו את המטענים בהכוונה ובעזרת הציוד של כוח קודס".