נתניהו הבטיח לנכי צה"ל רפורמה בתוך שבועיים: "לא עושים לנו טובה"
(צילום: עומר מירון, לע"מ, סאונד: בן פרץ, לע"מ)

לאחר שחסמו את נתיבי איילון ובשעה שאיציק סעידיאן שהצית את עצמו נלחם על חייו, נפגש יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה בתל אביב. נתניהו הבטיח להביא בתוך שבועיים להחלטת ממשלה רפורמה כוללת לטיפול בפצועים. קלימן אמר לאחר הפגישה: "אם לא יהיה שינוי, נחזור לכאן בכוח גדול ולא נוותר. בשבועיים הקרובים ארגון נכי צה"ל יעסוק במתווה הזה ואם נראה שזה דיבורים ללא מעשים, מיד נצא חזרה לרחובות. יחד ננצח".
עוד אמר: "אנחנו חוששים מאוד שמקרה סעידיאן יחזור על עצמו ולא נסכים לשום פתרון ביניים או להצהרות בלבד. נכי צה"ל תרמו למדינה את היקר מכל וכיום מופקרים זה שנים ארוכות. אני מקווה שהיום החל השינוי. נכי ונכות צה"ל ראויים ליחס ראוי, הוגן ומכבד, זו לא טובה".
נכי צה"ל חסמו את נתיבי איילון: "כולנו איציק סעידיאן"
(צילום: שחר גולדשטיין, נדב אבס, עידן טוטח )

4 צפייה בגלריה
פגישת רה"מ נתניהו עם עידן קלימן יו"ר ארגון נכי צה"ל
פגישת רה"מ נתניהו עם עידן קלימן יו"ר ארגון נכי צה"ל
פגישת נתניהו וקלימן. "מקווה שהיום החל השינוי"
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל חוסמים את הכביש בנתיבי איילון
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל חוסמים את הכביש בנתיבי איילון
"לא עושים לנו טובה". הפגנת נכי צה"ל ליד הקריה בתל אביב
אחרי הפגישה אמר נתניהו: "מצוקתם של נכי ופצועי צה"ל היא אמיתית, כבר הרבה שנים שלא עדכנו את ההסדרים ביניהם, דרושה גם עזרה ראשונה וגם רפורמה מקיפה. קיבלתי את המכתב ששלחתם לשר הביטחון, בעקבות כך תיאמתי איתו שאנחנו נביא גם עזרה ראשונה וגם רפורמה כוללת לטיפול בפצועים, נכים והלומי הקרב. נעשה זאת תוך שבועיים בממשלה. זו ההצעה ואני חושב שהיא חשובה מאוד, מתקנת עוול נורא ומטפלת במצוקה".
בת אל, גיסתו של סעידיאן, אמרה בתום ההפגנה ולאחר הפגישה עם נתניהו כי "יצחק שלנו הוא אוהב אדם, אוהב את החיים, אדם עם נתינה אין סופית. הוא תמיד רואה את האחר, כל האוכלוסיות המוחלשות, מתנדב לעזור מבלי שכולם ידעו. עוזר תמיד בסתר כמו מלאך אמיתי, בשקט מבלי להשאיר עקבות. המעשה של יצחק הוא כתוצאה מתסכול עמוק ואמיתי ומהתנהלות אגף השיקום. התסכול שייך לכל מי שסובל מ-PTSD".
ריאיון עם לאה סעידיאן והלומי קרב מהפגנה מול הקריה
(צילום: שחר גולדשטיין, אבי חי)

היא הוסיפה כי "התהליך להכרה באחוזי נכות לא צריך להיות טראומטי עד כדי הרגשה של אונס נפשי. נפש חדשה לא ניתן לקנות בשום חנות ולא ניתן להרגיש או לפענח נפש פצועה או מדממת שזועקת לעזרה. יצחק יצא מהמלחמה נגד אויבנו בחיים, הוא חזר למלחמה נוספת: מלחמת התשה, הפעם עמד במלחמה הזאת לבד מול האחים שלו במשרד השיקום ונשבר.
"הם ניסו להוציא אותו מדעתו, לגרום לו להתבייש במי שהוא, בדרך שאותה הוא עבר", אמרה בת אל. "במקום לתת לו אות גבורה הם נתנו לו אות קלון. אנחנו כאן לצעוק את הזעקה של יצחק ששנים הסתובב כבוי וכואב, צועק ושורד ולא קיבל את ההכרה שמגיעה לו. באנו לבקש די לסבל ודי למסלול הייסורים. באנו לצעוק שפוסט טראומה זו פציעה איומה ובאנו לדרוש טיפול ראוי ומכובד שלא יהיו עוד מקרים של הלומי קרב שיגיעו לסנה הבוער".
4 צפייה בגלריה
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל ותמיכה באיציק סעידיאן מול הקריה בתל אביב
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל ותמיכה באיציק סעידיאן מול הקריה בתל אביב
"ראויים ליחס ראוי, הוגן ומכבד". הפגנת נכי צה"ל ליד הקריה
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
משפחתו של איציק סעידיאן בהפגנת ארגון נכי צה"ל מול הקריה בתל אביב
משפחתו של איציק סעידיאן בהפגנת ארגון נכי צה"ל מול הקריה בתל אביב
משפחתו של סעידיאן בהפגנה ליד הקריה. "ניסו להוציא אותו מדעתו, לגרום לו להתבייש"
(צילום: מוטי קמחי)
לאה, אחותו של סעידיאן, אמרה: "הזעקה הרועמת של איציק היא הזעקה הרועמת שלכם. של אלפי לוחמים שזעק את זעקתם שאינה נשמעת בגלל מלחמת כוחות בין נכי צה"ל לאגף השיקום. אנו רוצים שיתוף פעולה מלא למען טובת חיילי צה"ל. לא עוד ועדות או דו"חות. אנחנו דורשים שינוי שיתחיל במסקנות אלוף אייל בן ראובן, מרגע שחייל אוזר אומץ לפנות לאגף השיקום ועד לרגע שנקבעים עבורו אחוזי נכות. דיברנו מספיק וכעת הזמן לעבור למעשים".
היום הודיע שר הביטחון בני גנץ כי החליט ליישם במהירות שורה של החלטות לשיקום נכי צה"ל. במכתב שהעביר לנתניהו כתב גנץ כי צוות שהנחה להקים במשרדו יגבש את ההחלטות, והן יוצגו בימים הקרובים. גנץ ציין כי הצוות יפעל בתיאום עם ארגון נכי צה"ל. גנץ גם קרא לנתניהו לכנס ישיבת ממשלה דחופה "לביצוע רפורמה מידית לטיפול בנכי צה"ל".