בפלורידה הופסקו זמנית החיפושים אחרי ניצולים בהריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד. במחוז מיאמי-דייד נערכים להריסת שאר הבניין - לקראת הגעתה של הסופה הטרופית "אלזה" לארה"ב.
הריסת המבנה, שחלק ממנו קרס לפני עשרה ימים, צפויה לצאת לדרך כבר היום. "אנחנו מתקדמים הכי מהר שאפשר", אמרה הלילה ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לווין-קאווה. "אנחנו מקווים שנוכל לבצע את ההריסה לפני הגעת הסופה. כרגע לא נצטרך לפנות את הבניינים הסמוכים".
9 צפייה בגלריה
הבניין במיאמי לאחר הקריסה
הבניין במיאמי לאחר הקריסה
הבניין במיאמי לאחר הקריסה
(צילום: AP)
ראש מחוז מיאמי-דייד ציינה שההכנות להריסה, שכוללות קידוח בעמודי הבניין, מסכנות את הצוותים שמחפשים ניצולים בהריסות. בחמישי, שבוע אחרי האסון, דווח בפלורידה כי שאר הבניין נמצא בסכנת קריסה ודווח שסדקים במבנה התרחבו. החיפושים הופסקו זמנית והצוותים הפועלים בהריסות נדרשו לעזוב בהקדם. כעבור 15 שעות קבעו הרשויות שניתן להמשיך בחיפושים.
מבצע החיפושים יחודש אחרי ההריסה. הרשויות העריכו כי ההריסה צפויה להימשך שבועות אך מושל פלורידה רון דה-סנטיס אמר שניתן להשלים את התהליך בתוך 36 שעות.
9 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקור בסרפסייד בשבוע שעבר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקור בסרפסייד בשבוע שעבר
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקור בסרפסייד בשבוע שעבר
(צילום: AFP)
אתמול נמצאו גופותיהם של שני קורבנות נוספים בהריסות הבניין. מניין המתים באסון עלה ל-24 ומספר הנעדרים עומד כרגע על 121. ניצולים לא נמצאו בהריסות מאז השעות שאחרי הקריסה.
הבניין, בן 12 קומות, קרס ביום חמישי לפני שבוע וחצי בסביבות 02:00, כשרוב הדיירים ישנו במיטותיהם. אחרי האסון פורסם דו"ח מ-2018, שבו התריע מהנדס על "נזק מבני משמעותי". הדו"ח הביא לתכנון פרויקט בעלות של מיליוני דולרים לשיפוץ המבנה, שהיה אמור לצאת לפועל רק בעתיד הקרוב.
9 צפייה בגלריה
(צילום: gettyimages)
אלן קומינסקי, ראש מערך שירותי הכיבוי במיאמי-דייד, אמר שההריסה חייבת להתבצע בהקדם – מכיוון שהסופה "אלזה" צפויה להגיע לדרום פלורידה כבר מחר. "אין לנו שליטה להיכן היא תגיע", אמר קומינסקי. כעת נמצאת הסופה "אלזה" בקריביים, והיא מתקרבת לחופי קובה.
לקראת הגעת הסופה הכריז מושל פלורידה דה-סנטיס על מצב חירום בכמה מחוזות בדרום פלורידה, כולל מיאמי-דייד – מה שמאפשר להעניק למחוזות משאבים חיוניים ותוספת של כוח אדם.