בסקנדינביה הימים קצרים בחורף, אך חודש דצמבר בשטוקהולם מסתמן השנה כחשוך במיוחד. השירות המטאורולוגי בשבדיה דיווח היום שמתחילת דצמבר מזג האוויר בבירה מעונן מהרגיל, ולא הייתה בה אפילו שעה אחת של שמש.
5 צפייה בגלריה
שטוקהולם דצמבר חשוך חורף שבדיה
שטוקהולם דצמבר חשוך חורף שבדיה
ברחובות שטוקהולם
(צילום: AFP)
בתקופה הזו של השנה השמש בבירת שבדיה זורחת במשך כשש שעות ביום. "אתה בקושי מתעורר בתקופה הזו בגלל שכל הזמן חשוך ואפור", אומרת איזבלה, בת 67 שגרה בשטוקהולם. מצב הרוח בעיר עגום ממילא, בגלל המאבק בנגיף הקורונה.
ביום חמישי השמש זרחה בשטוקהולם ב-08:33 ושקעה ב-14:48. במשך יותר משש שעות היא הסתתרה מאחורי העננים. "תחילת דצמבר מעוננת, בלשון המעטה", אומר לינוס קרלסון, מהשירות המטאורולוגי בשבדיה. הוא ציין שגם בסוף השבוע צפוי מזג אוויר מעונן בשטוקהולם. רק בהמשך החודש, אולי, המצב ישתפר.
בממוצע יש בשטוקהולם בחודש דצמבר 33 שעות שמש – כשעה בממוצע ביום. 1934 הייתה השנה האחרונה שבה השמש לא הגיחה מבעד לעננים אפילו לא לשעה אחת במהלך דצמבר.
יש ערים בשבדיה שמצבן קשה אף יותר. גם בעיר קירונה בצפון המדינה עדיין לא ראו את השמש בדצמבר. מכיוון שהעיר נמצאת מצפון לחוג הארקטי, גם המשך החודש יהיה חשוך. קרלסון אומר שבקירונה השמש שקעה היום ב-11:41 "ותישאר מתחת לאופק עד סוף 2020".