צמצום משמעותי ברשימת היישובים האדומים, שיחזיר עוד תלמידים לכיתות: הממשלה צפויה להצביע בקרוב על רשימת היישובים שבהם יתקיימו לימודים בבתי הספר ובגנים, שמשקפת בתוכה את השינוי בנתוני התחלואה שנראה בימים האחרונים. ברשימת היישובים האדומים חל בתוך חמישה ימים שינוי משמעותי, אחרי שעשרות יישובים שינו את צבעם מאדום.
  • לרשימת הרמזור בערים והמועצות המקומיות - לחצו כאן
  • לרשימת הרמזור ביישובי המועצות האזוריות - לחצו כאן
2 צפייה בגלריה
תלמידים מבית ספר בקריית חיים
תלמידים מבית ספר בקריית חיים
חוזרים ללימודים בקריית חיים, לפני שבוע
(צילום: שמיר אלבז)
בשבוע שעבר אישר קבינט הקורונה שורת הקלות לתלמידים – ובהן ביטול האיסור על קיום לימודים בכיתות בערים כתומות, בלי קשר לשיעור המתחסנים בהן. למעשה, בימים אלה רק יישובים שצבעם אדום ברמזור לא מקיימים לימודים פרונטליים בכיתות ובגנים.
ברשימת היישובים האדומים היום מופיעים רק 26 יישובים, ואלו הם: בועיינה-נוג'ידאת, בית ג'אן, בית שאן, בענה, יאנוח-ג'ת, יפיע, כסרא-סמיע, כפר כנא, משהד, ערערה בנגב, רהט, ריינה, תל שבע, אחיעזר, ברקת, בת עין, גני מודיעין, יושיביה, יצהר, כוכב השחר, כוכב יעקב, כפר חב"ד, כפר שמאי, מוקייבלה, מצפה יריחו ושייח דנון.
על-פי נתוני משרד החינוך, עם קבלת אישור הממשלה לרמזור העדכני יחזרו לכיתות קרוב ל-260 אלף תלמידים. אחרי האישור צפויים ללמוד בכיתות 2,329,004 תלמידים ובהם תלמידי החינוך המיוחד, בעוד מספר התלמידים ביישובים האדומים עומד על 90,158.
בשבוע שעבר: חזרה ללימודים
(צילום: שמיר אלבז, משי בן עמי)

מרשימת היישובים האדומים שפורסמה רק לפני חמישה ימים ירדו, בין היתר, אום אל-פחם, אופקים, ג'לג'וליה, טייבה, חריש, שכונות שונות בירושלים, מצפה רמון, שכונות בבני ברק ובבאר שבע, נצרת, שכונות בנתניה ועוספיא שבכרמל.
לפי החלטת קבינט הקורונה מיום רביעי, במוסדות חינוך המצויים ביישובים ובאזורים אדומים, ובהם יותר מ-75% מקרב תלמידי י"א-י"ב התחסנו או החלימו, הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד 20 תלמידים. באותם מוסדות חינוך התלמידים יוכלו לעבור בין 2 קבוצות לכל היותר.
2 צפייה בגלריה
פרופ' נחמן אש בריאיון אולפן ynet
פרופ' נחמן אש בריאיון אולפן ynet
לא תהיה חזרה ללימודים ביישובים אדומים. פרופ' אש
(צילום: הדר יואביאן)
בכל היישובים והאזורים (ירוק, צהוב, כתום ואדום) שבהם יותר מ-90% מקרב תלמידי כיתות י"א-י"ב התחסנו או החלימו, הלימודים מתקיימים בכיתות מלאות, וללא הגבלה במעבר בין הקבוצות.
במקביל, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס היום לקריאתו של שר החינוך יואב גלנט להחזיר גם את התלמידים שמתגוררים ביישובים אדומים ללימודים, ואמר שצריך לשמור שם על מערכת החינוך סגורה. "ביישוב אדום יש יותר סיכון שילד חולה יגיע לבית הספר וידביק את חבריו", אמר. "אנחנו רוצים למנוע את זה. אני שמח לראות בנתונים שיש מעבר ערים מאדום לצהוב ולירוק, השינוי ניכר, אבל עדיין נכון ביישובים אדומים לצמצם את ההדבקה ולכן לשמור על מערכת החינוך סגורה".