מצבו הרפואי של מזכ"ל אש"פ, סאיב עריקאת, מוסיף להיות קשה מאוד הערב (שני): בני משפחתו שוהים בבית החולים הדסה עין כרם מאז אשפוזו שם אתמול. עריקאת בן ה-65 מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ קורונה. הוא נמצא בקבוצת סיכון משום שלפני שלוש שנים עבר השתלת ריאות בארצות הברית. לצד הנגיף עריקאת סובל מחיידק זיהומי.
2 צפייה בגלריה
סאיב עריקאת
סאיב עריקאת
סאיב עריקאת
(צילום: רויטרס)
בתו של עריקאת - סלאם, רופאה במקצועה, סיפרה הערב את השתלשלות העניינים שהובילו לאשפוזו. לדבריה מרגע שנודע כי הוא נדבק, הוא טופל בביתו ביריחו באמצעות חמצן ותרופות כשהיא נמצאת לצידו כל העת.
"ביום ראשון בבוקר ראינו כי החמצן בבית לא מספיק כדי לייצב אותו והוחלט להעבירו לבית חולים", אמרה. היא ציינה כי התייעצה עם רופאיו האמריקניים שטיפלו בו במהלך השתלת הריאות והם ביקשו ממנה להעביר אותו לבית חולים שבו קיים מכשיר 'אקמו' שהוא מכשיר שמחמצן את דמו של המטופל. לדבריה, המכשיר לא נמצא באף בית חולים פלסטיני ולכן התקבלה ההחלטה להעביר אותו לבית חולים בירושלים. היא ציינה כי האשפוז בבית החולים שיפר את מצבו אולם הבוקר חלה החמרה כאשר רמת החמצן בגופו ירדה ומצבו אף הוגדר אנוש.
2 צפייה בגלריה
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
בית חולים הדסה עין כרם ירושלים
(צילום: AFP)
בשעות הערב עדכנה אשתו של עריקאת, נעמה, כי חל שיפור קל במצבו אחרי שרמת החמצן עלתה ל-92%. עם זאת, עדיין מדובר בערך שנחשב נמוך יחסית. מקור שמקורב למשפחת עריקאת אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "בני משפחתו שנמצאים בבית החולים כל העת שומרים על אופטימיות למרות המצב הקשה". לעריקאת יש אישה, שתי בנות תאומות – סלאם ודלאל ושני בנים עלי ומוחמד.
עריקאת בראיון ל-ynet על "הסכמי אברהם"
(צילום: אורי דוידוביץ)

מוקדם יותר בבוקר סיפרה דוברת בית החולים כי "מר עריקאת מהווה אתגר עצום לטיפול בקורונה בהיותו מושתל ריאות עם דיכוי של המערכת החיסונית, ועם זיהום חיידקי בנוסף לקורונה. הדסה עם רופאיה המקצועיים הבכירים ביותר, נמצאת בקשר רפואי בינלאומי לגבי מדיניות הטיפול בחולה מורכב כזה. הדסה תמשיך לעדכן את משפחתו כמקובל באשר למצבו ותעדכן את הרשות הפלסטינית בהיותו בכיר שם".
במהלך היום נפוצו שמועות כזב שעריקאת מת ובני משפחתו ובית החולים הדסה נאלצו לפרסם הכחשה.